BRATISLAVA 29. augusta (WEBNOVINY) – Revolučný koncept HX1 Metamorphosis zhmotňuje predstavu francúzskej automobilky Peugeot o vozidlách triedy MPV v budúcnosti. Konkrétnejšie, podľa Peugeotu by sa mohlo podobné vozidlo dostať do výroby v roku 2020. So súčasnými MPV však nemá nič spoločné.
Koncept HX1 má dosť neštandardné rozmery. S dĺžkou 4 954 mm sa pohybuje medzi luxusnými limuzínami, zatiaľ čo s výškou iba 1 373 mm je zas v revíri športových áut. So šírkou 1 990 mm by iba ťažko hľadal konkurenciu. Oproti klasickému Peugeotu 5008 je tak o 424 mm dlhší, o 153 mm širší a až o 265 mm nižší.
Šesť ľudí na palube
Superluxusný interiér tohto konceptu trochu pripomína najmodernejšie jachty. Aj keď to tak možno nevyzerá, do konceptu HX1 sa zmestí šesť pasažierov. V predných sedadlách sú totiž ukryté ďalšie sedadlá, ktoré sa v prípade potreby vysunú dozadu a vytvoria tak ako keby prostredný rad sedadiel. V základnej konfigurácii je však všetko navrhnuté tak, aby mali cestujúci na zadných sedadlách maximálny možný komfort. Medzi sedadlami nájdete okrem minibaru dokonca aj kávovar.
Na tomto koncepte chce okrem iného francúzska automobilka Peugeot prezentovať aj víziu riešenia aerodynamiky, motorov a celkovú architektúru svojich vozidiel v budúcnosti. Koncept HX1 sa môže pochváliť nízkym koeficientom aerodynamického odporu s hodnotou iba 0,28. Aerodynamika konceptu je však aktívna. Vnútro diskov kolies je schopné čiastočne sa vyplniť a znížiť tak aerodynamický odpor. V zadnej časti auta sa hore po bokoch vysúvajú drobné krídla slúžiace na zvýšenie prítlaku vo vyšší rýchlostiach.
Foto: Peugeot
Foto: Peugeot
Foto: Peugeot
Foto: Peugeot
Foto: Peugeot
Hybridná technológia
Na pohon tohto konceptu Peugeot použil najnovšiu verziu svojho hybridného pohonného ústrojenstva HYbrid4. V tomto prípade je však pod prednou kapotou ukrytý 2,2-litrový štvorvalec s výkonom 150 kW (204 k) spriahnutý so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, ktorý poháňa predné kolesá. Tie zadné má na starosti elektromotor s výkonom 70 kW (95 k), ktorý je poháňaný lítium-iónovými batériami. Tie sa dajú dobíjať aj z elektrickej siete, nie len počas jazdy. Peugeot HX1 Metamorphosis je teda plug-in hybrid. Výhradne na elektrický pohon prejde 30 km. Ak zoberieme do úvahy túto skutočnosť, kombinovaná spotreba na 100 km je iba 3,2 litra nafty.