TOKIO 1. apríla (WEBNOVINY) – Predaj motorových vozidiel v Japonsku v marci stúpol o štvrtinu. Predaj nových áut, nákladných vozidiel a autobusov minulý mesiac v krajine poskočil o 24 % na 674 494 motorových vozidiel, čomu pomohlo aj to, že v marci bol oproti minulému roku jeden pracovný deň navyše. Rast predaja viedla Toyota, ktorá poskočila o 53 %. Predaj Nissanu sa zvýšil o 24 % a predaj Hondy vzrástol o 34 %.
Predaj automobilov v účtovnom roku 2009/10, ktorý sa skončil v marci, medziročne vzrástol o 10 % na 3,182 milióna. Išlo o prvý dvojciferný rast za dve desaťročia. Napriek tomu bol objem predaja piaty najmenší za obdobie, počas ktorého existujú záznamy. Rast totiž nastal po mimoriadne slabom krízovom roku, pričom mu pomáhali daňové stimuly a subvencie na nákup ekologických vozidiel. „Tieto čísla nie sú dôvodom na radosť,“ povedal Mičiro Sajto zo Združenia japonských predajcov automobilov. Očakáva sa, že dopyt v účtovnom roku 2010/11 oslabí o 4,9 %, uviedlo minulý mesiac Združenie japonských výrobcov áut.
SITA, Reuters