BRATISLAVA 21. januára (WEBNOVINY) – Na rozdiel od najvýkonnejších verzií sériovej Imprezy, ktoré poháňa 2,5 litrový boxer, špeciál od Prodrivu disponuje iba dvojlitrovým motorom s protibežnými piestami. Agregát je vybavený turbodúchadlom s technológiou „twin-scroll“, ktorá umožňuje lopatkám turbodúchadla roztáčať sa skôr, vďaka menším spätným tlakom z výfukového potrubia. To môže byť buď nerezové, alebo titánové a obsahuje športový katalyzátor. Samozrejmosťou je preprogramovaná riadiaca jednotka ECU.
Subaru Impreza N2010 je vybavená nastaviteľným podvozkom od renomovaného výrobcu Öhlins. Brzdy dodalo AP Racing. Impreza N2010 je vybavená 95 litrovou nádržou v podlahe a vo vnútri má ochranný trúbkový rám, všetko podľa prepisov FIA.
Na prednej aj na zadnej náprave si svoje miesto našli samosvorné diferenciály. Okrem toho je Impreza N2010 vybavená elektro-mechanickým uzamykateľným medzinápravovým diferenciálom.
Podľa slov zástupcu spoločnosti Prodrive, Grahama Prewa, je nové auto na štrku porovnateľné s vozidlami kategórie Super 2000, no na asfalte je Impreza N2010 plne konkurencieschopná.
Prodrive si za ich nový „zázrak“ účtuje približne 140 000 €. Auto je však možné zaobstarať si aj prostredníctvom dvojročného lízingu.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk