BRATISLAVA 27. septembra (WEBNOVINY) – Všetky podrobnosti o Audi Q3 sa dočítate v tomto článku. Ak vás zaujímajú ceny, kliknite tu. Pre lenivých iba doplním, že ceny začínajú na úrovni 29 600 €. My sme mali možnosť vyskúšať si v súčasnosti vrcholnú verziu s motorom 2.0 TFSI vyladeným na 155 kW (211 k), ktorého cenníková cena začína na sume 35 700 €. Prejdime však priamo k tomu podstatnému.
Zišli sme sa v novom Audi centre na Harmincovej ulici v Bratislave. Keďže sme už všetci o Audi Q3 písali, ľudia z Audi pri úvodnej prezentácii nezachádzali do detailov. Predsa len ma však veľmi zaujal jeden fakt. Audi Q3 má bezstupňovú aretáciu dverí. Poznáte to, vystupujete z auta a nemáte dosť miesta, pretože vedľajšie auto je príliš blízko. Dvere pritom majú tendenciu skočiť do jednej z dvoch polôh, v ktorej ostanú zafixované. Ak však vedľa nie je dosť miesta, musíte ich pridržať, aby samé nenarazili do vedľajšieho auta. Dvere na Audi Q3 toto nerobia. Ako ich otvoríte, tak ostanú stáť.
Jazda
Ale neodbočujme od témy. Ako nové Audi Q3 jazdí? No predsa výborne. Čakali ste niečo iné? Ja nie. Neprekvapil ma ani špičkovo vypracovaný interiér. Predsa len je Audi v tomto smere preborníkom. Napriek kvalitnému vypracovaniu nie je zvnútra nová Q3-ka až tak šokujúco luxusná, ako vedia byť jej väčší a najmä drahší súrodenci. Na druhej strane, aj cena Audi Q3 je adekvátne sympatickejšia.
Pod kapotou pracoval dvojlitrový benzínový turbomotor 2.0 TFSI s výkonom 155 kW (211 k), ktorý spolupracoval so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou S tronic. Táto prevodovka patrí medzi to najlepšie z ponuky automatických prevodoviek. Radí veľmi rýchlo a plynulo. No a motor? Kultivovaný a výkonný. Nechýba mu ťah už od najnižších otáčok, kde sa správa takmer ako vznetový agregát. Nechá sa však vytáčať aj do vysokých otáčok ako správny benzínový motor. Okrem dostatočného výkonu má navyše aj celkom pekný športovo sfarbený zvuk.
Resumé
Za ten krátky čas (cca 20 km) na mňa urobilo Audi Q3 veľmi dobrý dojem. Ak však mám byť úprimný, všimol som si aj dva nedostatky. Prvým je trochu nečakaný aerodynamický hluk, no samozrejme to nie je nič hrozné. Druhým je vyšší posed. Ja síce rád sedím v aute nižšie, no niekto práve vyšší posed vníma ako výhodu. Koniec koncov, predsa len je to auto určené aj do ľahšieho terénu a s tým súvisí okrem vyššej svetlej výšky (170 mm) aj vyšší posed. Auto má pohon všetkých štyroch kolies riešený cez medzinápravovú spojku Haldex novej generácie. Tá nepúšťa krútiaci moment dozadu iba v prípade, ak predné kolesá začnú prešmykovať, ale na zadné kolesá ide permanentne aspoň 10-15 % krútiaceho momentu. Tento pomer sa však v závislosti od okamžitých podmienok môže meniť a to až do stavu, kedy je 100 % krútiaceho momentu na prednej alebo zadnej náprave.