BRATISLAVA 25. novembra (WEBNOVINY) – Po prezentácii nového Outlanderu sedím za počítačom a z kopy papierov sa snažím vyčítať, prečo tento pomerne rozsiahly facelift Outlanderu nazývajú ľudia z Mitsubishi novou generáciou. Áno, predná časť bola zmenená na nepoznanie a nejaké detaily sa zmenili aj na zadnom nárazníku. Stačí to však na to, aby bol tento Outlander nazývaný treťou generáciou obľúbeného „SUV-čka“?
Druhá generácia, z ktorej aktuálny model vychádza, nebola na trhu ani celé tri roky. Príchod nového Lanceru, s ktorým prišla aj nová dizajnová politika automobilky, si však vyžiadal pozmeniť prednú časť v štýle Lanceru. Nevyhol sa tomu ani menší Colt a teraz si našli dizajnéri čas aj na inováciu Outlandera. V Mitsubishi sa však našťastie neuspokojili iba so zmenou dizajnu.
Aj keď ani druhá generácia Outlanderu ešte ani zďaleka nepôsobila zastaralo, nová predná časť vyzerá predsa len modernejšie a aj o niečo agresívnejšie. Dizajn je však menej podstatný ako fakt, že konštruktéri zapracovali aj na kvalite interiéru. Hneď po nasadnutí za volant máte „luxusnejší“ pocit ako v predchodcovi, v ktorom na vás z každého kúta zízali lacné tvrdé plasty.

Dve spojky pre Outlander
Keďže podľa výrobcu sa zvyšuje dopyt po vznetových motoroch kombinovaných s automatickou prevodovkou, nový Outlander dostal do vienka dvojspojkovú prevodovku TC-SST, známu z ostrejších verzií modelu Lancer (Ralliart a Evolution). Pán z technického oddelenia Mitsubishi sa nám aj pokúšal vysvetliť, ako tento dvojspojkový šesťhriadeľový skvost funguje, no pravdepodobne hovoril v nejakých šifrách.
Každopádne, nebudem zachádzať do detailov, podstatné je, že tá dvojspojková vec funguje v praxi veľmi dobre. S prevodovkou sa jazdí ako s klasickým automatom, no pritom na preradenie nečakáte roky a krútiaci moment sa nestráca v oleji hydrodynamického meniča. Navyše sa dá radiť horčíkovými pádlami pod volantom.

Jazda
Na novom Outlanderi sme síce mali možnosť prejsť iba niekoľko kilometrov, no aj za tento krátky čas sme dospeli k dvom najvýznamnejším poznatkom. Ak chcete jazdiť s Outlanderom prevažne po asfaltových cestách, nekupujte si verziu so 16-palcovými kolesami. V zákrutách sa auto kvôli vysokému profilu pneumatík trochu nepríjemne nakláňa. Stopu však napriek tomu drží bez problémov. Auto s 18-palcovými diskami kolies v nás však vzbudzovalo oveľa väčšiu dôveru.

Druhým poznatkom je už spomínaná funkčnosť dvojspojkovej prevodovky TC-SST. Boli sme s ňou nadmieru spokojní, no nadšenie nás opustilo pri pohľade do cenníka. Rozdiel medzi rovnakými modelmi so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a šesťstupňovou TC-SST je 2000 €. Ak teda nie ste leniví a viete na čo slúži v aute spojkový pedál, oplatí sa kúpiť klasický manuál. Za 30 900 € máte auto s druhou najvyššou výbavou, ktorá obsahuje takmer všetko potrebné a silnejším vznetovým motorom 2.2 DI-D, ktorý disponuje výkonom 115 kW (156 k) a krútiacim momentom 380 Nm.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk