BRATISLAVA 2. novembra (WEBNOVINY) – Hneď v úvode treba zdôrazniť, že Impreza XV je auto, ktoré klame telom. Nemyslíme to však v žiadnom prípade pejoratívne. Práve naopak – dovolíme si povedať, že so sériou dizajnových vylepšení vyzerá podstatne lepšie, ako „obyčajná“ Impreza.
Impreza à la crossover
Môže za to napríklad veľký strešný spojler, plastové lemovanie blatníkov, aké poznáme z menších crossoverov a novo tvarovaný nárazník s výraznou mriežkou pre prívod vzduchu. S nimi vyzerá auto mohutnejšie, temer akoby jeho dizajnéri plánovali verziu, určenú aj do ľahšieho terénu. K takejto domnienke by mohol zvládať aj pernamentný pohon 4×4, ktorý sa s touto japonskou značkou neodmysliteľne spája. Aby to však bolo tak, muselaby aspoň o niečo narásť svetlá výška auta, ktorá je však v skutočnosti rovnaká ako u klasickej Imprezy. Treba upozorniť, že lemy blatníkov sú štandardne čierne, no na testovanom aute sú prelakované na strieborno, teda do farby karosérie. Je to nadštandardná, respektíve príplatková výbava, no auto takto podľa nášho názoru vyzerá oveľa krajšie.
Z hľadiska jazdných vlastností auto zvláda naozaj veľa, hoci nejde o žiadnu „ostrú“ verziu. Pod kapotou je totiž vynikajúci úsporný dvojlitrový boxer diesel s výkonom 110 kW (150 koní), ktorý poznáme aj z iných modelov tejto značky. Udávaná kombinovaná spotreba je len 5,8 l/100 km, čo znamená, že v praxi sa dá na nádrž spraviť v pohode aj tisícka kilometrov. Vďačí za to aj výbornej 6-stupňovej manuálnej prevodovke, pri ktore by sme všakprivítali trošku citlivejšie radenie. Dynamické parametre tiež nie sú zlé – maximálna rýchlosť Imprezy XV je 203 km/h a na stovku zrýchli za 8,6 sekundy.
Výborná na ceste
Podvozok je oproti klasickej Impreze o niečo tvrdšie naladený, stále však dostatočne komfortný na bežnú jazdu. Hoci treba povedať, že auto vďaka koncepcii pernamentného pohonu 4×4, výborného motoru zaberajúcemu už v nižších otáčkach a nižšie položenému ťažisku ponúka vynikajúce jazdné vlastnosti najmä pri ostrejšej jazde a určite sa nestratí ani na šotoline a iných povrchoch s nižšou adhéziou.
Práve jazdné vlastnosti sú zrejme aj dôvodom, prečo zostala zachovaná „civilná“ svetlá výška – konštruktéri nechceli zľaviť z nadštandardných vlastností v prospech teoreticky lepšej prejazdnosti terénom, ktorú by v praxi aj tak využilo len minimum vodičov.
K estetickým vylepšeniam treba pridať aj LED diódy v zadných brzdových svetlách, audiosystém s CD, 10 reproduktormi a bluetooth a športové sedadlá už v základnej výbave.
Foto: Martin Kamenický
Foto: Martin Kamenický
Foto: Martin Kamenický
Foto: Martin Kamenický
Impreza XV podľa nášho názoru vyzerá naozaj lepšie ako originál a navyše patrí k „poctivým“ autám. Tým chceme povedať, že aj keď nemá najnižšiu cenu, v jej výbave sa nachádza prakticky všetko, čo vodič môže (respektíve chcel by mať) ako štandard, takže priplatiť si treba snáď len metalízu a kto by naozaj chcel, tak ešte kožené poťahy sedadiel. Základná cena Subaru Impreza XV je 26 990 eur.
Kompletné technické parametre a špecifikáciu auta nájdete na tejto adrese.
Martin Kamenický / Webnoviny.sk