BRATISLAVA 4. februára (WEBNOVINY) – V roku 1999 Renault predstavil terénnu verziu modelu Scenic, ktorá dostala označenie RX4. O 14 rokov neskôr sa s modelom Scenic XMOD vracia k tejto myšlienke, ktorá by majiteľom veľkopriestorového modelu mohla dať ešte väčšiu slobodu zvýšením využiteľnosti auta.
Renault Scenic XMOD má oproti štandardnej verzii vyššiu svetlú výšku. Má aj drsnejšie pôsobiace nárazníky a veľké plastové prahy dverí, ktoré by mali zabrániť poškodeniam pri jazde v ľahkom teréne. Pohon všetkých štyroch kolies sa však Scenicu XMOD neušiel. Aj naďalej sú poháňané iba kolesá prednej nápravy.
Samozrejme, Renault nenechal Scenic XMOD len tak napospas nástrahám lesnej turistiky. Spolieha sa na to, že pred zapadnutím ho ochráni elektronický systém Grip Xtend. Niečím podobným je vybavený aj Peugeot 3008.
Systém Grip Xtend funguje v troch režimoch. V tom základnom pracuje ako klasická trakčná kontrola, no otočením príslušného gombíka na stredovom tuneli sa dá systém Grip Xtend prepnúť do režimu určeného na nespevnené povrchy. V tomto režime elektronika dávkuje krútiaci moment motora opatrnejšie a optimalizuje brzdenie. V treťom režime auto brzdí samé. V tomto prípade systém Grip Xtend supluje funkciu asistenta zjazdu z kopca.