BRATISLAVA 18. februára (WEBNOVINY) – Novému Seatu Leon sme už venovali jeden podrobnejší článok. Aj keď sa tam uvádza, že predaj tretej generácie modelu Leon by mal začať ešte koncom minulého roka, na Slovensku sa tak nestalo. Dôvodom bola zmena importéra automobilky Seat. Od 1. januára 2013 spoločnosť Škoda Auto Slovensko s.r.o. nahradila v tejto funkcii firma Porsche Slovakia s.r.o., ktorá má teda od nového roka pod svojimi krídlami už tretiu značku. Ponovom zastrešuje funkciu importéra nie len pre značky Volkswagen a Audi, ale aj pre automobilku Seat.
Poďme ale naspať k novému Seatu Leon. Podobne ako nové Audi A3, Volkswagen Golf VII či Škoda Octavia tretej generácie, aj nový Leon využíva novú podvozkovú platformu MQB. Vďaka nej je zhruba o 90 kg ľahší, ako predchádzajúci model. Vonkajšie rozmery sú prekvapivo o chlp menšie, no batožinový priestor narástol o takmer 40 litrov na výsledných 380 litrov.
Prejdime však k jednotlivým výbavám. Tá základná má príznačné označenie „Entry“. V podstate slúži na to, aby zaujala nízkou cenou. Myslím, že s cenovkou 11 990 € sa jej to aj celkom podarilo. V tomto prípade ale za svoje peniaze veľa výbavy nedostanete. Bezpečnostný štandard v podobe siedmych airbagov je už v podstate samozrejmosťou, podobne ako elektricky ovládané predné okná. V cene je už ale aj palubný počítač či diaľkové ovládanie centrálneho uzamykania. Od Seatu je ale pekné, že ani táto naozaj základná výbava sa nemusí hanbiť za čierne spätné zrkadlá a kľučky dverí. Všetko je štandardne vo farbe karosérie. Táto výbava je dostupná iba s jediným motorom – 1.2 TSI vyladeným na 63 kW (86 k).
Druhý stupeň výbavy „Reference“ už zahŕňa manuálnu klimatizáciu, rádio s 5-palcovým monochromatickým dotykovým displejom s USB portom a čítačkou pamäťových SD kariet, multifunkčný volant a vyhrievané spätné zrkadlá. Štandardom sú už aj asymetricky delené operadlá zadných sedadiel. Tie v základnej výbave „Entry“ sú síce sklápateľné, ale nie delené.
Oveľa zaujímavejšia je výbava „Style“, ktorá začína s cenou 14 990 €. Štandardom je kožou potiahnutý volant, radiaca páka a ručná brzda. Nechýba tempomat ani 16-palcové zliatinové disky kolies. Displej rádia je už v tejto výbave farebný. Sedadlá sú komfortnejšie, výškové nastavovanie má už aj spolujazdec, vodič má bedrovú opierku. Nechýba automatická klimatizácia Climatronic, hmlové svetlá, ani elektrické ovládanie zadných okien.
Najvyššou výbavou je športovo ladený stupeň výbavy „FR“. Štandardom sú 17-palcové zliatinové disky kolies, dvojitá chrómovaná koncovka výfuku, športový podvozok, športové predné sedadlá čalúnené kombináciou látky a syntetickej kože, či hliníkové prahové lišty a volant s logom „FR“. Štandardom je už aj „SEAT Drive Prifile“ – systém, pomocou ktorého si dokáže vodič prispôsobiť charakteristiku auta (riadenie, reakcie na plyn, pri prevodovke DSG aj režim radenia, zmena ambientného podsvietenia z bieleho na červené, od 180 koní vyššie sa dá v športovom režime aj zvýrazniť zvuk motora).
A čo sme z neho teda zistili my? Asi toľko, že v porovnaní s koncernovými súrodencami, Volkswagenom Golf a Škodou Octavia, to opäť vyzerá tak, že aj keď cenové rozdiely nie sú veľké, v Seate dostanete za svoje peniaze zrejme najviac. Najmä športovo orientovaní priaznivci koncernu Volkswagen nemajú čo riešiť.