Škoda Auto dodala v prvom kvartáli 238 600 vozidiel, rast presiahol osem percent

Mimoriadny záujem je aj o elektromobily.
Škoda Enyaq
Elektrické autá Škoda Enyaq. Foto: ilustračné, SITA/Milan Illík

Automobilka Škoda Auto zaznamenala v prvom kvartáli 2025 medziročný nárast globálnych dodávok zákazníkom o 8,2 percent, keď od januára do marca dodala 238 600 vozidiel. Výrazne vzrástol aj podiel elektrických modelov – plne elektrických vozidiel a plug-in hybridov, ktorý dosiahol rekordných 15 percent celkových dodávok (36 900 vozidiel).

V rámci finančných ukazovateľov spoločnosti tržby vzrástli o 10,4 percent na 7,259 miliardy eur, prevádzkový zisk dosiahol 546 miliónov eur (+ 2,1 percent) a čistý peňažný tok sa zvýšil o 15,3 percent na 527 miliónov eur.

Predĺženie úspechu

K silnému výsledku prispeli nové modely aj geografická expanzia. „Škoda Auto predĺžila úspech z doposiaľ najlepšieho fiškálneho roka 2024 aj do prvého kvartála roka 2025 a ďalšieho rastu so ziskom, vrátane dvojciferného nárastu tržieb a čistého peňažného toku,“ uviedol predseda predstavenstva Klaus Zellmer.

Dodal, že mimoriadny záujem je o elektromobily Elroq a Enyaq. Nový Elroq má na konte už vyše 45-tisíc objednávok, pričom Enyaq zaznamenal medziročný nárast dodávok o 44,7 percent.

Najväčší skok v predaji zaznamenala automobilka v Indii po uvedení nového SUV Kylaq – dodávky sa takmer zdvojnásobili na 15 000 vozidiel (+ 89,3 percent). Medzi ďalšie rastúce trhy patrili Spojené kráľovstvo (+23 %), Izrael (+35,8 %) či Česká republika (+8,6 %).

Rast dodávok v Západnej Európe

V Západnej Európe dodávky vzrástli na 136 300 vozidiel (+6,7 %), čím si Škoda upevnila pozíciu štvrtej najpredávanejšej značky na európskom trhu. Dopyt pretrváva aj po spaľovacích modeloch – najpredávanejšou zostáva Octavia (49 400 ks), nasleduje Kodiaq (32 300 ks, +32,2 %), Kamiq a Fabia.

Automobilka pokračuje aj v stratégii internacionalizácie – otvorila montážny závod vo Vietname a vstúpila na trh v Ománe. Vďaka synergiám v rámci koncernu Volkswagen a zameraniu na optimalizáciu nákladov, plánuje Škoda Auto naďalej investovať do budúcnosti a udržať si pozíciu jedného z najziskovejších veľkosériových výrobcov vozidiel.

Viac k osobe: Klaus Zellmer
Firmy a inštitúcie: Škoda Auto

Ďalšie k téme

Odporúčané