BRATISLAVA 2. novembra (WEBNOVINY) – Latka bola nasadená veľmi vysoko, o čom hovoria hlavné technické údaje pôvodného motora: z objemu 2,0 litra rozdeleného na štyri valce v súlade s konštrukčnými princípmi motoru boxer čerpá výkon 150 koní a najsilnejší krútiaci moment vo svojej triede – 350 Nm. Okrem toho si tento „nafťák“ vystačil so spotrebou od 5,6 l/100 km – a to vo vozidle strednej triedy s permanentným pohonom všetkých kolies (Subaru Legacy)!
Boxer Diesel oslávil svoj debut v modeloch Subaru Legacy a Outback, Forester a Impreza ho pod kapotu dostali o niekoľko mesiacov neskôr. Odvtedy tento kultivovaný vznetový motor neodmysliteľne patrí do portfólia značky Subaru. Na Slovensku sa v roku 2009 pre modely s motorom Boxer Diesel rozhodla väčšina zákazníkov. Pri podrobnejšom pohľade je zreteľné, že dopyt po motore Boxer Diesel vzrastá priamo úmerne s veľkosťou vozidiel. Napríklad u kompaktného SUV Forester a ďalších modelov Legacy a Outback je podiel vznetových verzií viac ako 90 %. Dopyt po vznetovom motore v triede kompaktov s výkonom nad 110 koní je v priemere nižší ako u väčších modelov. Na Slovensku sa ale Subaru vymyká tomuto trendu. Z modelového radu Impreza má takmer každé nové vozidlo dieselový boxer s výkonom 150 k. V triede kompaktov je najväčší podiel vznetových motorizácií vo výkonnostnej triede od 90 – 110 koní. A presne do tejto triedy smeruje nové Subaru Impreza 2.0D classic so 109 „naftovými“ koňmi s cieľom ešte viac zvýšiť prítomnosť značky v segmente C.
Tento nový vznetový motor disponuje výkonom 109 k pri 3600 ot/min-1 a krútiacim momentom 300 Nm v rozmedzí 1600 – 2200 ot/min-1. Vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 11,0 sekúnd, maximálna rýchlosť je 182 km/h. Impreza 2.0D classic s permanentným pohonom všetkých štyroch kolies „Symmetrical AWD“ má kombinovanú spotrebu (podľa noriem EÚ) 5,7 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 v množstve 149 g/km.
Koncept pohonu automobilov značky Subaru, permanentný pohon všetkých štyroch kolies „Symmetrical AWD“, je samozrejme aj v prípade tejto základnej verzie modelu súčasťou sériovej výbavy. Sila sa na cestu prenáša cez 16-palcové kolesá s diskami z ľahkých zliatin a pneumatikami s rozmermi 205/55/R16. Svetlá výška je ako v prípade predchádzajúceho modelu 150 mm.
Aj v prípade tohto základného modelu dosahuje bezpečnostný balík najvyššiu úroveň. K sériovej výbave tak patria bezpečnostné prvky ako ABS v spojení s elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily, brzdový asistent a elektronický systém regulácie dynamiky jazdy „Vehicle Dynamics Control System“ (VDC), rovnako ako airbagy vodiča, spolujazdca, bočné a okenné airbagy, ochrana proti nárazu vo dverách, bezpečnostný stĺpik riadenia a aktívne opierky hláv predných sedadiel.
Ceny a dostupnosť
Nová Impreza 2.0D classic so 109 koňmi dopĺňa a postupne nahradí doterajšiu verziu Imprezy 2.0D classic s výkonom 150 k. Rozsiahla sériová výbava pritom zostáva zachovaná. Na Slovensku bude tento model k dispozícii už v priebehu tohto mesiaca a predávať sa bude za 24 490 €.