Subaru spustilo predaj modelu XV

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Subaru XV
Foto: Subaru

BRATISLAVA 27. marca (WEBNOVINY) – Svetovú výstavnú premiéru malo Subaru XV na jesennom autosalóne vo Frankfurte. Písali sme o ňom v tomto článku. V týchto dňoch sa už ale dostáva na náš trh, tak si teda poďme povedať, čo je to zač. Subaru XV rozširuje ponuku off-roadovo zameraných modelov značky Subaru do segmentu C. S dĺžkou 4,45 metra je síce kratšie ako Forester aj Outback, no jeho svetlá výška 220 mm je dokonca o 5 mm vyššia, ako má Forester. O prejazdnosť terénom sa teda báť netreba.

Motory novej generácie

Zo začiatku predaja bude model XV dostupný s dvomi motormi. Prvým z nich je 1,6-litrový benzínový boxer s výkonom 84 kW (114 k) a krútiacim momentom 150 Nm. Oproti predchodcovi narástol objem motora o 0,1 litra, no konštruktéri znížili hmotnosť pohyblivých častí, modifikovali ojnice, upravili nasávanie a optimalizovali tvar výfukového potrubia. Motor má ventilový rozvod DOHC s variabilným časovaním ventilov, ktorý je poháňaný bezúdržbovou rozvodovou reťazou. Hlavným prínosom týchto zmien je lepší priebeh krútiaceho momentu.

Druhým motorom, s ktorým sa bude model XV dodávať, je známy Boxer Diesel. Ten bol tiež značne upravovaný s cieľom zlepšiť odozvu motora na plynový pedál a znížiť spotrebu paliva. Okrem dosiahnutia týchto cieľov sa konštruktérom podarilo aj upraviť chod motora za studena. Teraz je efektívnejší a hladší. Výkonové parametre pritom ostali nezmenené – výkon 108 kW (147 k) a krútiaci moment 350 Nm.

Subaru XV
Foto: Subaru

Subaru XV
Foto: Subaru
Subaru XV
Foto: Subaru
Subaru XV
Foto: Subaru
Subaru XV
Foto: Subaru

Pohon všetkých štyroch kolies je samozrejmosťou. Konštrukcia stredového diferenciálu sa líši v závislosti od prevodovky. V prípade manuálnych prevodoviek je použitý stredový diferenciál prepojený s viskóznou spojkou, pričom základné rozdelenie krútiaceho momentu je 50:50 medzi prednou a zadnou nápravou. Pri prevodovke Lineartronic sa používa viaclamelová spojka so základným rozdelením krútiaceho momentu 60:40. Pri zmene trakcie sa distribúcia medzi predné a zadné kolesá v oboch prípadoch mení podľa aktuálnych jazdných podmienok.

Tri stupne výbavy

Subaru XV sa bude predávať v troch rôznych úrovniach vybavenia. Už základná výbava Classic má také prvky výbavy, ktoré naozaj prekvapia. Ide o 17-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny, vyhrievané predné sedadlá, či automatickú klimatizáciu. V základnej výbave je aj autorádio s CD prehrávačom a AUX vstupom. Výbava Comfort má navyše dažďový a svetelný senzor, tempomat, predné hmlovky, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, bluetooth handsfree alebo aj cúvaciu kameru. V prípade najvyššej výbavy Excluzive je súčasťou sériového vybavenia aj bezkľúčový vstup, xenónové svetlomety, strešné okno, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, ale ja navigácia.

Ceny

Subaru XV na slovenskom trhu štartuje s cenou 21 690 €. Ide však o výbavu Economy, ktorá v tlačovej správe ani nie je popísaná. Za Subaru XV s 1,6-litrovým benzínovým motorom s manuálnou prevodovkou a výbavou Classic si teda v Subaru účtujú o dve tisícky viac – 23 690 €. Slabšia verzia turbodiesela, ktorá je „priškrtená“ na 80 kW (109 k) sa bude predávať za 28 990. Silnejšia verzia motora je s rovnakou výbavou o tisíci eur drahšia.

V prípade Subaru XV ťažko hovoriť o priamej konkurencii. Za konkurentov by sa však dali považovať modely ako Audi Q3 (29 600 € – 36 400 €), BMW X1 (27 800 € – 37 700 €), Ford Kuga (25 500 € – 34 840 €), Nissan Qashqai (18 750 € – 30 600 €) a Škoda Yeti (14 262 € – 27 567 €). Konkurovať by teoreticky mohli aj sesterské modely Fiat Sedici a Suzuki SX4. Ceny Fiatu sa pohybujú medzi 13 150 € a 17 110 € (verzie s pohonom 4×4). Ceny Suzuki SX4 majú veľmi podobné rozpätie: 12 990 € až 17 500 €. Tieto dvojičky sú už ale na konci svojho životného cyklu a Subaru XV je čerstvá novinka. Navyše sú tieto autá aj celkovou koncepciou niekde úplne inde.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Subaru