–
Sú krásne, sú moderné, dokonale kopírujú krivku vývoja technológii v auto moto segmente a ich kúpa, samozrejme, nie je pre každú peňaženku. Keď však vo vašej garáži zaparkuje luxusné SUV značky Mercedes, budete sa pýtať. Kde vlastne sú jeho limity?
Mali sme príležitosť zúčastniť sa skvelej auto-moto tour, na ktorej sme vyskúšali SUV modely s refreshnutými názvami podľa géčkovej rady.
Štýlový štart s GLC coupe
Ako prvú sme vyskúšali štýlovejšiu verziu najdostupnešieho modelu s označením GLC coupe. Na prvý pohľad SUV kompaktnejších rozmerov, no v extravagantnej modrej a na mnoholúčových dvatsiatkach pútalo nejeden pohľad. Na precíznešie testovanie nebol čas, cestu na východ Slovenska, kde nás čakala off-road zábava sme začali hltaním diaľničných kilometrov.
Zastávka číslo 1
Obed na aký sa patrí doraziť Mercedesom nás čakal v zámku Galícia Nueva Halič.
Fotografie si môžete pozrieť v galérii.
Striedanie stráží a postup o tiedu nahor
S GLC sme boli spokojní, bolo mladé, štýlové a dostatočne svižné, no keď sme presadli o triedu vyššie, do modelu GLE, zostarli sme o 20 rokov. Zrazu sme sa ocitli v koži skúseného manažéra užívajúceho si komfort a bezpečie robustného vozidla. Cenový rozdiel zhruba 20 000 eur bol znateľný. Podvozok pohodlnejší, motor o 40kw silnejší, interiér priestrannejší a luxusnejší. Proti takémuto “starnutiu“ nič nenamietame. Model GLE nás dopravil na východ Slovenska.
Luxusný koráb pri prejazde terénom
Pohľad na kamenisté lesné cesty zvlhčované miernym dažďom budil rešpekt. V hore sme presadli do modelu GLS. Nie, nie je to meno kuriérskej služby, GLS je nové označenie pre model GL. Po nasadnutí však rozhodnutie výrobcov pochopíte. Bezhraničný luxus, línie interiéru a pre triedu S typický volant jednoznačne potvrdzujú konzistentnosť ich rozhodnutia. Sedíme v poriadne vysokom esku. A čo terén?
Na mieste, kde by iní mysleli na svoj prevrátený zalúdok, vyheganú chrbticu a krk sme pomysleli na jediné. Je čas zapnúť hudbu a pustiť si masáž. Géelesko ho zvládlo na jednotku.
Najhladnejší zo stáda
Konečne je to tu! Nasadli sme do najrobusnejšieho, najlegendárnejšieho, motoricky najsilnejšieho, naj.., naj.., naj… a ešte aj najhladnejšieho modelu G500. Je však cenovo najdrahšie géčko z nášho nemeckého stáda aj najlepším spoločníkom na široko daľeko najrozbitejších cestách?
Dosť bolo naj, buďme kritickí. Kvality géčka v teréne, akokoľvek náročnom, si nedovolíme spochybniť. Jeho apetít, ktorý sa pohyboval na úrovni dvadsiatich litrov na sto pri cenovke za vozdilo nad 100 tisíc euro tiež nie je nepochopiteľný, najmä ak berieme do úvahy motor s výkonom 422 koní a hmotnosť vyše dva a pol tony. Pri jazde po okreskách a diaľniciach však géčko vyžaduje cvik, pevné ruky a sem tam aj odvahu. Nie je to nič pre bábovky ;) No ak je pocit z extravagancie vo vašom vozdile pri jazde mestom to, čo hľadáte, ťažko vás budeme vábiť na GLÉčko. Len nezabudnite, že čistokrvné Géčko treba občas prevetrať aj hlboko v lese.
Prekvapenie tripu: Klasické Géelcéčko
Najväčším prekvapením z testovaných modelov bolo z nášho pohľadu GLCčko v klasickom vyhotovení. Automobil tejto kategórie vnímaný prioritne ako menšie mestské SUV nás prekvapil schopnosťami prejazdu ťažším terénom, pohodlím pri prejazde skrz nerovnosti aj správaním sa na vlhkom teréne, štrku či blate.
Dobrá ovládateľnosť v meste, pohodlie na našich rozmlátených cestách, lyžovačky, lúky pri chate… model GLC si vieme predstaviť ako ideálneho spoločníka pre aktívneho Slováka.
Náš okruh Slovenskom sa uzatvoril, po niekoľkých zastávkach, po ceste zasneženými slánskymi vrchmi, malebným severo-východom a Čertovicou sme sa ocitli na diaľnici a vedeli sme, že naša SUV tour sa končí. Dorazili sme do Bratislavy, do prostredia, v ktorom budú modely GLC, GLC coupé, GLE, GLS, a zrejme aj samotné Géčko, tráviť najviac času. V posledných troch dňoch však dokázali, že toho zvládnu naozaj veľa.
Sme radi, že sme mohli byť účastníkmi výletu, ktorý pre nás pripravil Mercedes-Benz Slovensko.
Autor/Foto: Šimon Krajniak