BRATISLAVA 7. novembra (WEBNOVINY) – Nový Magentis dostal masku chladiča, ktorá zapadá do súčasného portfólia modelov značky Kia. Celkovo sú tvary nového Magentisu trochu hranatejšie, no pritom uhladenejšie. Počas testu sme sa stretli aj s negatívnymi ohlasmi na margo dizajnu auta v súvislosti s jeho výrobcom. Podľa nás je však nová Kia Magentis mimoriadne elegantný sedan a svojim dizajnom i rozmermi môže smelo konkurovať ostatným modelom v danej triede. Veľmi jej pristala hnedá metalíza, ktorá autu dodala ešte trochu elegancie a noblesy navyše.
Interiér
Naše nadšenie z auta však mierne opadlo po otvorení dverí. Kia Magentis sa totiž predáva aj v USA pod názvom Optima. Kto pozná americké autá, tak mu to musí byť už v tomto momente jasné. Vrchná časť palubnej dosky je síce z mäkčených plastov, no zvyšok pôsobí trochu neprimerane vzhľadom na segment, do ktorého Magentis patrí.
S priestrannosťou je to už ale o inom. Magentis môže smelo konkurovať aj tým najväčším zástupcom danej triedy. Cestujúci vzadu majú miesta ako v pravej limuzíne a tí vpredu si zase môžu užívať široké sedadlá. Ich bočné vedenie je však slabé.
Magentis je typická trojpriestorová limuzína. Batožinový priestor má úctyhodný objem rovných 500 litrov. Sklápanie zadných sedadiel je však riešené trochu zvláštne. Sedadlá sa síce odisťujú v batožinovom priestore, no „nespadnú samé“. Treba ich teda v kufri povoliť a ísť ich sklopiť cez zadné dvere. Pôvodný zámer bol síce šľachetný, no tentokrát to Kórejcom nevyšlo.
Motor
Nami testovaný Magentis mal pod kapotou dvojlitrový turbodiesel s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 305 Nm, ktorý je dostupný medzi 1800 a 2500 ot./min. Tento motor si vedel celkom dobre poradiť s autom vážiacim takmer 1600 kg. Konštruktéri však ešte mohli zapracovať na odhlučnení, ktoré trochu stráca na európsku konkurenciu.
Spotreba Magentisu sa drží vzhľadom na hmotnosť auta a výkon motora v rozumných medziach. Mimo mesta si od vás vypýta približne 6,4 litra nafty na 100 km, aj keď výrobca udáva iba 5,5 litra. V meste zase podľa údajov od výrobcu Magentis spotrebuje 9,4 litra nafty na 100 km. My sme jazdili za rovných 8 litrov.
Jazdné vlastnosti
Práve pri jazde sme si najviac uvedomovali pôvod Magentisu, respektíve jeho zameranie na trh za „veľkou mlákou“. Pruženie je typicky americké. Mimoriadne komfortné, no nie veľmi vhodné na športovú jazdu. Určite nie s pneumatikami rozmerov 205/60 R16. Podobne je na tom riadenie. Okolo stredovej polohy mŕtve a s trochu neprimerane nízkym odporom. Volant je navyše nezvyčajne veľký. Tieto veci by vám však vadili iba pokiaľ by ste sa s Magentisom snažili jazdiť športovo. A to nie je hlavnou prioritou tohto modelu. Špecializáciou Magentisu je skôr pohodová jazda na väčšie vzdialenosti. V tom je Kia Magentis ozaj dobrá.
Resumé
Kia Magentis by mohla byť vhodnou voľbou, pokiaľ často jazdievate na väčšie vzdialenosti a kladiete pritom dôraz na komfort jazdy a priestrannosť interiéru. Elegantné krivky a pôsobivé rozmery sú tak isto silnou stránkou tejto limuzíny. Ak si však potrpíte na prvotriedne materiály v interiéri a pred zákrutami neradi spomaľujete, obzrite sa radšej inam.
Základná cena modelu – Kia Magentis 2.0 CVVT LX: 18 990 €
Základná cena testovanej verzie– Kia Magentis 2.0 CRDi EX: 23 190 €
Technické údaje:
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk