Test: Kia Soul 1.6 CRDi

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Kia Soul 1.6 CRDi
Dizajn Kie Soul je trochu kontroverzný.

BRATISLAVA 5. novembra (WEBNOVINY) – Kia Soul by sa dala považovať za azda najkontroverznejšie tvarovaný model v ponuke tohto juhokórejského výrobcu. Niekomu sa páči svieži a moderný dizajn, vďaka ktorému Kiu Soul na našich cestách ľahko spoznáte. Konzervatívnych zákazníkov zas odrádza vysoká karoséria s kubistickými prvkami. Kia Soul má teda väčšiu šancu u tej mladšej časti populácie.

Kia Soul 1.6 CRDi
Palubná doska je v dvojfarebnom prevedení.

Interiér

Mladých určite osloví aj interiér Soulu. Reproduktory blikajúce v rytme hudby asi iba tých najmladších. Palubná doska pôsobí moderne a môžete si vyberať medzi jej niekoľkými farebnými prevedeniami. Spracovanie je kvalitné, horšie je to však s kvalitou použitých materiálov. Ide prevažne o tvrdé plasty. Napriek tomu sme mali z riadenia auta dojem kvality. Palubnej dosky z tvrdého plastu sa nechytáte a na pohľad vyzerá dobre. Všetky ovládacie prvky, s ktorými pracujete, však majú príjemný chod. Dokonca aj radiaca páka má relatívne krátke dráhy a celkom presný chod. Riadenie má ten správny odpor a ideálnu odozvu. Volant je však nastaviteľný iba výškovo.

Kia Soul 1.6 CRDi
V Kii Soul nie je núdza ani o priestor na nohy.

Pri pohľade na Kiu Soul zvonku by väčšina ľudí stavila možno aj posledné peniaze na to, že interiér Soulu je mimoriadne priestranný. Pokiaľ sa ráta priestor nad hlavou, tak určite je. Pasažieri na zadných sedadlách však nemajú o nič viac miesta, ako v bežných autách nižšej strednej triedy. Batožinový priestor je v prípade dvojitého dna s hodnotou 222 litrov dokonca menší ako ten v Kii cee’d.

Kia Soul 1.6 CRDi
Motor disponuje výkonom 94 kW (128 k) a krútiacim momentom 260 Nm.

Motor

Pod kapotou nami testovaného auta pracoval vznetový štvorvalec s objemom 1,6 litra. Motor je prepĺňaný turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek a dosahuje výkon až 94 kW (128 k), čo je na daný objem nadpriemerná hodnota. Krútiaci moment 260 Nm je k dispozícii od 1900 až do 2750 ot./min. V praxi to znamená, že Kia Soul s týmto motorom ochotne zrýchľuje už od najnižších otáčok. Mali sme však pocit, že práve v tomto rozmedzí otáčok sa motor cíti najlepšie a nie je potrebné ho zbytočne vytáčať.

Agregát je celkom dobre odhlučnený a aj jeho kultúra chodu je na vyššej úrovni, ako v prípade väčšieho vznetového dvojlitra, ktorý automobilka montuje do niekoľkých iných modelov. Keďže Kia Soul nemá palubný počítač ani za príplatok, nevieme vám povedať, nakoľko sú údaje o spotrebe paliva od výrobcu pravdivé.

Kia Soul 1.6 CRDi
Dizajn Kie Soul je trochu kontroverzný.

Jazdné vlastnosti

Ešte sme sa nestretli s autom, na ktoré by mali väčší vplyv rozmery kolies, ako na Kiu Soul. S týmto konkrétnym autom sme totiž mali možnosť zajazdiť si dvakrát. Prvýkrát na 16-palcových kolesách, ktorých pneumatiky hrozivo kvílili pri každej ostrejšie prechádzanej zákrute. Bočné náklony boli tak isto mierne znepokojujúce. Jazdný komfort bol ale na veľmi dobrej úrovni. Teraz sa nám toto auto dostalo do rúk na 18-palcových kolesách s nízkoprofilovými pneumatikami. Tie sme nepočuli písknuť ani raz. Náklony karosérie sú zrazu preč, no jazdný komfort sa dramaticky zhoršil. Kia Soul na 18-palcových kolesách vám totiž dá pocítiť každý hrboľ a každú dieru, do ktorej vletíte. A to dosť intenzívne. Kompromisom by teda mohli byť „sedemnástky“. Tie by mohli autu poskytnúť dostatočnú oporu v zákrutách, no zároveň by netrpeli pri vychádzaní na obrubníky, ktoré Soulu vďaka vyššiemu podvozku nerobí problém. Kolesá s rozmerom 17-palcov však nie sú v ponuke originálnych diskov pre Kiu Soul.

Kia Soul 1.6 CRDi
Vzorovaný polep karosérie je za príplatok.

Resumé

Ak hľadáte rodinné auto vhodné do mesta, no zároveň máte silnú túžbu odlíšiť sa, mohli by ste sa poobzerať aj po Kii Soul. Autu ako celku nechýba invencia a originalita už vôbec nie. Kia Soul je zaujímavé auto ako zvonku, tak aj zvnútra, no zo šedého priemeru vytŕča len a len svojim vzhľadom.

Základná cena modelu – Kia Soul 1.6 CVVT LX: 12 090 €

Základná cena testovanej verzie – Kia Soul 1.6 CRDi VGT TX: 14 820 €

Technické údaje:

Kia Soul
Kia Soul 1.6 CRDi
Dizajn Kie Soul je trochu kontroverzný.
Kia Soul 1.6 CRDi
Dizajn Kie Soul je trochu kontroverzný.
Kia Soul 1.6 CRDi
Predné hmlovky sú súčasťou výbavy TX.
Kia Soul 1.6 CRDi
Vzorovaný polep karosérie je za príplatok.

Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Kia