Toyota Corolla Cross má za sebou facelift. Výrobca počúval zákazníkov - FOTO

Corolla Cross prešla faceliftom. Veľmi ho nevidieť, no bude ho počuť. 
Toyota_corolla_cross_grsport_2025_02.jpg
Foto: Toyota.

Toyota Corolla Cross patrí k novým, no populárnym modelom značky. Vypĺňa totiž medzeru medzi dizajnovým SUV Coupe C-HR a rodinnou RAV4. Corolla Cross prešla faceliftom. Veľmi ho nevidieť, no bude ho počuť.

Toyota Corolla Cross je na trhu od roku 2022. Toto 4460 mm dlhé, 1825 mm široké a 1620 mm vysoké SUV má rázvor 2640 mm a patrí do husto obývaného európskeho segmentu C-SUV. Je tým praktickým a konzervatívnym alteregom pre model C-HR. Ponúka 433 až 473 litrov objemu kufra (v závislosti od prítomnosti AWD) a na trh vstúpila so silnejším hybridom 2.0 Dynamic Force.

O rok neskôr pribudol aj inovovaný hybrid založený na štvorvalci 1.8 s výkonom 140 k, ktorý tvorí základ ponuky. Corolla Cross bola jedným z prvých modelov Toyoty, ktoré na trh vstúpili bez čisto spaľovacej verzie a aj po facelifte budú ponuku tvoriť výhradne dva hybridy.

Toyota Corolla Cross GR Sport

Facelift výrobca prezentuje hlavne cez nový stupeň výbavy zvaný GR Sport. Ten autu prináša športovejší dizajn vďaka odlišnej prednej mriežke chladiča i vďaka lesklému čiernemu logu karosérie, dvojfarebnému sivému lakovaniu Storm Grey a vďaka ďalším detailom.

GR Sport stojí na 19-palcových čiernych diskoch kolies, má pevnejší postoj vďaka zníženiu podvozku o 10 mm a má tiež nový režim Sport, ktorý mení charakteristiku pohonného systému. Motor drží vyššie otáčky na voľnobehu a taktiež intenzívnejšie rekuperuje hneď po pustení plynového pedálu.

K výbave patria aj pádla pod volantom pre simulované radenie. V kabíne zaujmú logá GR, sedadlá sú čalúnené látkou Alcantara Brin-Naub s červeným prešívaním. GR Sport bude patriť k najvyšším výbavám, takže zákazníci môžu ťažiť zo všetkých úprav, ktoré Corolla Cross získala.

Zmeny pre všetky stupne výbav

Toyota všetkým výbavám mierne upravila dizajn prednej masky vrátane mriežky chladiča s lepším prúdením vzduchu k motoru a nové sú aj silnejšie a ostrejšie zadné svetlomety. Tie disponujú reflexnými lamelami, čo zvyšuje ich viditeľnosť. Novinkou pre Corollu Cross sú svetlomety AHS. Ide o adaptívne svetlá schopné čeliť meniacim sa podmienkam na ceste úpravou smerovania a zároveň lepším vysvietením plôch pred vozidlom.

Žiaducou zmenou je zlepšenie zvukovej izolácie vozidla. Práve hluk pri vyšších rýchlostiach, či napríklad v tuneli bol pre mnohých zákazníkov prekvapením aj vzhľadom na triedu a cenu vozidla. To sa ale po novom zmení, Toyota pridala tlmiace materiály na spojoch strechy a nové sú aj materiály v priestore zadného vetrania pre zvýšenie komfortu pasažierov vzadu. Vyššie výbavy tiež dostali nový trojvrstvový tlmič hluku na palubnej doske. Pomôže najmä lepšie utlmiť zvuk motora.

Stačia drobnosti a zmena je citeľná

V kabíne Toyota vymenila hlavicu radiacej páky a dodala rozšírený stredový tunel s novým odkladacím priestorom pre smartfón. Vylepšené je aj bezdrôtové nabíjanie umožňujúce nabíjanie 1,5x rýchlejšie ako doteraz. Vylepšená je tiež kompatibilita a rýchlosť fungovania so systémom Android Auto. Teraz sa vyrovná CarPlay.

Ďalšou nebadanou, no významnou novinkou je jazdný režim pre jazdu po snehu pre vozidlá vybavené AWD-i systémom. Snow Extra nemení len funkciu asistenčných systémov – kontroly trakcie, či ESC, ale výrazne viac využíva zadný elektromotor pre kontrolu preklzu a nedotáčavosti na snehovej pokrývke. Mierne pokroky by mali užívatelia zaznamenať aj pri asistenčných systémoch, ktoré navyše disponujú diaľkovými aktualizáciami OTA.

V základnej výbave sa nachádza 12,3 palcový digitálny prístrojový štít i 10,5 palcový displej infotainemntu.

Firmy a inštitúcie: Toyota

Odporúčané