BRATISLAVA 23. júla (WEBNOVINY) – Ford hovorí o novom Focuse ako o globálnom modeli. Nová generácia sa totiž bude predávať v rovnakej podobe ako v Európe, tak aj v Amerike a v iných častiach sveta. Výnimkou by dokonca nemala byť ani ostrejšia verzia ST. Tá bude pravdepodobne poháňaná novým dvojlitrovým štvorvalcom EcoBoost. Jeho výkon vo Focuse by mohol dosahovať až 250 koní, čo by znamenalo zrýchlenie na stovku do šiestich sekúnd.
Osobitnou kapitolou je vrcholná verzia RS. Tá v súčasnej generácii produkuje z 2,5 litrového päťvalca až 305 koní. Do novej generácie však zrejme Ford nebude môcť montovať tento motor, ktorý mu dodávalo Volvo. Preto pred konštruktérmi Fordu stojí neľahká úloha. Vyladiť dvojliter EcoBoost na 300 koní, alebo navrhnúť úplne nový motor.
V zákulisí sa však hovorí aj o tretej možnosti. Tou by bola kombinácia motora EcoBoost s elektromotorom, ktorý by poháňal zadné kolesá. Focus RS by tak bol konečne „štvorkolkou“. Zbavil by sa zrejme najväčšieho negatíva, ktoré mu jeho odporcovia vyčítali Otázne však je, či ortodoxní fanúšikovia „modrého oválu“ akceptujú toto hybridné riešenie.
Vedenie si ale toto riziko uvedomuje a preto je dosť možné, že v blízkej budúcnosti nasadí hybridné auto do pretekov, podobne, ako to spravilo Porsche v prípade modelu GT3 Hybrid. Ford totiž nechce používať svoju značku „RS“ na autá, ktoré by si to nezaslúžili a tým ju dehonestovali.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk