KUALA LUMPUR 28. marca (WEBNOVINY) – Nico Rosberg nadviazal na víťazstvo z úvodnej Veľkej ceny Austrálie v novej sezóne formuly 1 najlepším časom v piatkových meraných tréningoch pred druhými pretekmi kalendára v Malajzii. Nemecký pilot Mercedesu v druhom tréningu zvládol okruh v Sepangu za 1:39,909, keď vyťažil z prezutia na stredne tvrdú zmes pneumatík.
Skvelú fazónu tímu potvrdil prvenstvom v prvom tréningu Rosbergov kolega Lewis Hamilton, ktorý sa však popoludní prepadol na štvrté miesto. Druhý najlepší čas dňa zajazdil Kimi Räikkönen na Ferrari, bol o 35 stotín pomalší ako Rosberg. Tretie miesto patrilo úradujúcemu majstrovi sveta Sebastianovi Vettelovi na stále sa lepšiacom monoposte red bull.
I. tréning:
1. Lewis Hamilton (V. Brit.) Mercedes 1:40,691 min, 2. Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari +0,152 s, 3. Nico Rosberg (Nem.) Mercedes +0,337, 4. Jenson Button (V. Brit.) McLaren-Mercedes +0,420, 5. Kevin Magnussen (Dán.) McLaren-Mercedes +0,583, 6. Jean-Éric Vergne (Fr.) Toro Rosso-Renault +0,711, 7. Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull-Renault +0,832, 8. Nico Hülkenberg (Nem.) Force India-Mercedes +0,951, 9. Felipe Massa (Braz.) Williams-Mercedes +0,995, 10. Valtteri Bottas (Fín.) Williams-Mercedes +1,139
II. tréning:
1. Nico Rosberg (Nem.) Mercedes 1:39,909, 2. Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari +0,035, 3. Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull-Renault +0,061, 4. Lewis Hamilton (V. Brit.) Mercedes +0,142, 5. Fernando Alonso (Šp.) Ferrari +0,194, 6. Felipe Massa (Braz.) Williams-Mercedes +0,203, 7. Daniel Ricciardo (Aus.) Red Bull-Renault +0,367, 8. Jenson Button (V. Brit.) McLaren-Mercedes +0,719, 9. Valtteri Bottas (Fín.) Williams-Mercedes +0,729, 10. Nico Hülkenberg (Nem.) Force India-Mercedes +0,782
Reakcie divákov na nový zvuk formuly 1 môžu rozhodnúť o budúcnosti Veľkej ceny Malajzie. Výkonný riaditeľ okruhu Sepang Razlan Razali pred nedeľňajším podujatím vyhlásil, že aj podľa tohto kritéria sa bude riadiť pri rokovaní o novej zmluve.
Doterajšej skončí platnosť budúci rok. V tomto ročníku musia tímy používať nové šesťvalcové turbomotory namiesto osemvalcov a prejavilo sa to aj na zníženej hlučnosti. Prevládajú názory, že preteky stratili svoje čaro.
„Tiché motory ovplyvnili atmosféru, sami sme zvedaví, kam sa táto záležitosť posunie,“ povedal Razali. V Austrálii po úvodných pretekoch sezóny zanechala tichá efjednotka rozpačitý dojem, ozvali sa dokonca hlasy o porušení zmluvy. Spor sa preniesol aj medzi majiteľa komerčných práv v F1 Bernieho Ecclestona a Medzinárodnú automobilovú federáciu (FIA), ktorá zmenu presadila.
Šéf formuly 1 Bernie Ecclestone trochu poľavil z kritiky zvuku nových pohonných agregátov, stále však apeluje na vylepšenie tohto parametra pre potreby fanúšikov. Osemdesiattriročný Brit dlho bojoval proti zavedeniu nových šesťvalcových hybridných turbomotorov, ktoré začali tímy používať v tejto sezóne. Dôvodom je tichý chod a odstránenie hluku, ktorý bol veľkým lákadlom pre ľudí na tribúnach jednotlivých pretekov.
Ecclestone mal počas piatkových tréningov pred Veľkou cenou Malajzie prvýkrát možnosť naživo si vypočuť zvuk nových motorov. „Je to trochu lepšie, než sme si mysleli, ale v televízii to znie príšerne. Problém je to najmä pre tých, čo sem prišli, a celková atmosféra,“ povedal Ecclestone.
Šéf tímu Red Bull Christian Horner si chce vydiskutovať s riaditeľom pretekov formuly 1 Charliem Whitingom problém okolo palivových senzorov v nádržiach schválených Medzinárodnou automobilovou federáciou (FIA). Podľa Red Bullu údaje zo snímača v monoposte Daniela Ricciarda vykázali na Veľkej cene Austrálie iné hodnoty ako diagnostika tímu.
Austrálskeho pilota pre údajné prekročenie limitu na prietok paliva 100 kg za hodinu diskvalifikovali a v Melbourne prišiel o druhé miesto. Red Bull sa odvolal s poukázaním na chybu pri čítaní senzora.
Horner pre Sky Sports uviedol, že pred nedeľňajšou Veľkou cenou Malajzie chce záležitosť konzultovať s Whitingom. „Ak sa situácia bude opakovať, budeme mu volať aj počas pretekov,“ povedal Horner.
FIA oznámila, že pravidlo o prietoku paliva nebude meniť. „Nevidíme dôvod, prečo by sme to mali robiť,“ povedal pre autosport.com Whiting a vyhlásil, že FIA svojim snímačom dôveruje.