BRATISLAVA 23. februára (WEBNOVINY) – Bratislavčania sa v minulom roku najviac sťažovali na výtlky a čistotu v meste.
Ako agentúru SITA informoval hovorca primátora Ľubomír Andrassy, obyvatelia hlavného mesta podali vlani na vedenie samosprávy 163 sťažností, z toho na výtlky sa sťažovali 35-krát a na čistotu 26-krát.
Bratislavčania sa obracali na primátora Milana Ftáčnika aj s podnetmi týkajúcimi sa rušenia nočného pokoja či sťažnosťami na prieťahy pri vydávaní povolení.
Ako hovorca informoval, podnet možno mestu doručiť poštou, osobne či e-mailom. Pri elektronickom podaní ho však musí prísť sťažovateľ potvrdiť do piatich dní vlastným podpisom. Každá doručená sťažnosť musí byť vecne prešetrená, v roku 2011 šetrenie potvrdilo oprávnenosť 42 podaní.
V 27 prípadoch sa sťažností týkali kompetencií inej inštitúcie, preto ich mesto odstúpilo príslušnej mestskej časti, mestskej polícii či štátnej inštitúcii.
Informáciu o riešení sťažností podáva primátor
Ako Andrassy uviedol, vybavovanie bratislavských sťažností má pod kontrolou verejnosť. Informáciu o ich riešení totiž predkladá primátor každoročne na rokovanie mestského zastupiteľstva. Priestor na podávanie podnetov, hlavne na neetické či nezákonné konanie pracovníkov samosprávy, mesto od augusta rozšírilo o špeciálnu e-mailovú adresu korupcia@bratislava.sk.
Vytvorenie protikorupčnej adresy má pomôcť vedeniu hlavného mesta zlepšiť dôveru verejnosti k samospráve a má zvýšiť transparentnosť rozhodovania o dôležitých otázkach v meste. Na túto adresu možno podať podnet aj anonymne, v záujme ochrany sťažovateľa má priamy prístup k podaniam výlučne primátor mesta.