BRATISLAVA 2. mája (WEBNOVINY) – Pri ďalšom rozvoji letiska v Bratislave je podľa ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Jána Počiatka vylúčená len jeho privatizácia. Všetko ostatné je možné, vrátane toho, že najväčšie domáce letisko bude dlhodobo prevádzkovať investor.
Ministerstvo dopravy chce vyhodnotiť prijaté ponuky a dokončiť tender, ktorý začalo ešte bývalé vedenie rezortu na výber poradcu pre koncesionára na prevádzku bratislavského letiska.
„Je jasné, že infraštruktúru, ktorú letisko potrebuje, už viac-menej má. Problém je, že kapacita je nevyužitá,“ povedal minister Počiatek v rozhovore pre agentúru SITA.
Ministerstvo sa poradí
Podľa ministra dopravy sú dve možnosti. „Buď obsadíme letisko naozaj veľmi, veľmi profesionálnym a sofistikovaným manažmentom, ktorý bude schopný rozvíjať letisko do takej miery, že využije infraštruktúrne kapacity, ktoré má. Alebo si necháme poradiť od niekoho, kto nájde partnera, ktorý nájde letisku know-how na vytvorenie takéhoto obsahu,“ dodal Počiatek.
V spojitosti s rozbehnutou súťažou na poradcu pre výber koncesionára na prevádzku bratislavského letiska povedal, že keďže je súťaž pri konci, vyhodnotia ponuky a vzíde poradca.
„Dáme mu úlohu, aby sa nad tým zamyslel a poradil nám, aký by bol najvhodnejší režim pre letisko v budúcnosti,“ povedal Počiatek. Podľa neoficiálnych informácií najlacnejšiu cenu za poradenstvo pri výbere koncesionára pre letisko v Bratislave navrhla spoločnosť Deloitte, a to okolo 890 tis. eur. Najnižšia ponuka je viac ako dvojnásobne nižšia v porovnaní s predpokladanou cenou za poradenské služby vo výške 2 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Ján Figeľ chcel dať letisko na 30 rokov
Ministerstvo dopravy dostalo v poradenskom tendri jedenásť ponúk.
Bývalý minister dopravy Ján Figeľ plánoval vybrať koncesionára, ktorý by prevádzkoval letisko v metropole SR 30 rokov, do leta tohto roka. Poradenské služby v prípade výberu koncesionára pre letisko v Bratislave majú podľa tendra trvať 24 mesiacov.
Ministerstvo dopravy očakávalo poskytovanie poradenstva pri návrhu optimálneho riešenia koncesie, ako aj počas prípravy a realizácie verejného obstarávania na výber koncesionára.
Súčasťou poradenských služieb by mala byť aj príprava súťažných podkladov a vyváženej koncesnej zmluvy, finančné uzatvorenie, dohľad nad plnením koncesnej zmluvy a všetkých s tým súvisiacich činností s využitím najlepšej medzinárodnej praxe.