Bratislavský Aupark kupuje za 450 miliónov eur spoločnosť WOOD & Company

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Dsc_8292.jpg
Foto: Aupark Bratislava

Bratislavské nákupné centrum Aupark kupuje za 450 miliónov eur spoločnosť WOOD & Company. Nákupné centrum kúpila od firmy Unibail-Rodamco-Westfield (URW).

Dokončenie transakcie sa očakáva v prvej polovici tohto roka a podlieha splneniu štandardných odkladacích podmienok vrátane schválenia regulačnými orgánmi,“ informovala spoločnosť WOOD & Company.

Dopady súčasnej pandémie

WOOD & Company ako líder transakcie spolu so svojím joint venture partnerom Tatra Asset Management najprv získa 60-percentný podiel. Zostávajúcich 40 percent sa prevedie postupne v dohodnutých podieloch v rokoch 2022, 2023 a 2024.

V súvislosti s dopadmi súčasnej pandémie COVID-19 poskytla spoločnosť URW trojročnú garanciu na príjmy z nájomného a participatívny úver vrátane earn-out mechanizmu.

Viac o téme: Koronavírus

Joint venture spoločnosti URW a kupujúcich zároveň refinancovalo súčasný dlh spoločnosti Aupark získaním bankového financovania v objeme 229,5 milióna eur.

Druhý najväčší vlastník

Akvizícia Auparku ako prvotriedneho aktíva v excelentnej lokalite je v súlade s našou investičnou stratégiou. Aupark vhodne doplní naše realitné portfólio. Súčasné analýzy a trendy potvrdzujú, že spotrebitelia sa po skončení pandémie vracajú do nákupných centier,“ povedal investičný riaditeľ WOOD & Company zodpovedný za realitné aktíva na slovenskom trhu Martin Šmigura.

Akvizíciou Auparku sa spoločnosť WOOD & Company stáva druhým najväčším vlastníkom kancelárskych a nákupných centier v Bratislave a Prahe. Celková hodnota realitného portfólia spoločnosti presiahne po dokončení transakcie jednu miliardu eur.

Popri Auparku vlastní WOOD & Company aj nákupné centrá Galerie Harfa a Centrum Krakov v Prahe. Celkovú prenajímateľnú plochu v retail aktívach zvyšuje skupina na 115-tisíc štvorcových metrov.

Aupark Bratislava

Transakcia má jednoznačný zmysel pre všetky zúčastnené strany a umožňuje spoločnosti URW urýchliť pokrok v jej hlavnom strategickom cieli znížiť mieru zadlženosti,“ povedal investičný a prevádzkový riaditeľ URW pre strednú Európu Martin Makovec.

Aupark Bratislava je nákupným centrom s hrubou prenajímateľnou plochou 59 600 štvorcových metrov a návštevnosťou 11,8 milióna ľudí (v roku 2019).

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Aupark BratislavaWood & Company