BRATISLAVA 10. júna (WBN/PR) – Podľa výsledkov testovaní majú dnešní žiaci osvojených množstvo prírodovedných poznatkov, no nevedia ich aplikovať v praxi, robí im problém samostatne uvažovať o prírodovedných problémoch, interpretovať zistené údaje, argumentovať i formulovať závery.
Na základe týchto zistení sa odhaduje, že Slovensko môže práve z týchto dôvodov do roku 2050 stratiť až 11 % HDP. Tento problém je potrebné riešiť už v škole – novými prístupmi v didaktike a popularizáciou prírodovedných predmetov.
Konferencia sa uskutoční 21. júna 2013 v Bratislave. Organizátorom je nakladateľstvo Dr. Josef Raabe Slovensko a odborným garantom Univerzita Komenského v Bratislave.
Ciele konferencie:
• Poukázať na hlavné problémy v prírodovednom vzdelávaní.
• Identifikovať aktuálne príčiny dlhodobej nízkej prírodovednej gramotnosti žiakov, navrhnúť efektívne riešenia smerujúce ku skvalitneniu vzdelávacieho procesu v prírodovedných predmetoch.
• Poskytnúť účastníkom priestor na prezentovanie výsledkov ich vedeckovýskumnej činnosti a výchovno-vzdelávacej praxe s dôrazom na didaktické aspekty výučby a analýzu príčin dlhodobého nezáujmu žiakov o prírodovedné predmety.
Termín: 21. júna 2013
Miesto: Prírodovedecká fakulta Univerzity Komenského, Bratislava
Určené: pedagogickým a vedúcim pedagogickým zamestnancom, zamestnancom štátnej správy v školstve a ministerstva školstva.
Konferencia sa koná pod záštitou ministra školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky Dušana Čaploviča.
Viac informácií a prihlášku nájdete na https://www.skolskyportal.sk/.