Štrajkujúci zamestnanci spôsobili, že bola parížska dominanta tento týždeň zatvorená. Ikonická pamiatka, ktorá má byť centrom osláv parížskych olympijských hier, je momentálne pre návštevníkov neprístupná, referuje portál Euronews.
Čo robiť, ak ste si zarezervovali návštevu?
Eiffelova veža je zvyčajne otvorená 365 dní v roku. Štrajkujúci zamestnanci však spôsobili, že tento týždeň bude parížska pamiatka zatvorená už štyri dni. Ak ste si návštevu tejto pamiatky rezervovali, mali by ste si na jej webovej stránke pozrieť informácie o otváracích hodinách.
V súčasnosti je tam upozornenie, že Eiffelova veža je dnes, 24. februára, zatvorená.
Návštevníkom s elektronickými vstupenkami (ktoré je možné zakúpiť až dva mesiace vopred) odporúča, aby si skontrolovali svoj e-mail, kde sa dozvedia ďalšie informácie.
Jeden zo zástupcov štrajkujúcich, Denis Vavassori z odborového zväzu CGT, už skôr varoval, že ich protestná akcia „môže trvať niekoľko dní, dokonca týždňov„.
Prečo je Eiffelova veža zatvorená?
Štrajkujúci zamestnanci požadujú zvýšenie platov úmerne k príjmom z predaja vstupeniek. Chcú tiež zlepšiť údržbu 135-ročnej veže, ktorá na niektorých svojich železných konštrukciách vykazuje stopy hrdze.
Veža ročne prináša mestu Paríž, ktoré je jej vlastníkom, milióny eur. Zástupca parížskeho primátora Emmanuel Grégoire v stredu uviedol, že predĺžené zatvorenie počas pandémie COVID-19 pripravilo pamiatku o príjmy vo výške 130 miliónov eur. Trval však na tom, že údržba veže tým neutrpela.
„Pamiatka je vo veľmi dobrom stave,“ povedal pre televíznu stanicu France Info a dodal, že očakáva, že spoločnosť prevádzkujúca vežu vyrieši problém so štrajkujúcimi.
Veža bude významnou súčasťou tohtoročných letných hier v Paríži a nasledujúcich paralympijských hier.
Stephane Dieu z odborového zväzu CGT, ktorý zastupuje veľký počet zamestnancov Eiffelovej veže, uviedol, že štrajkujúci chcú predložiť svoje požiadavky predstaviteľom mesta a dosiahnuť dohodu s majiteľom veže, „aby sa tento problém vyriešil do letných olymijských hier„.
Lídri odborov opakovane kritizovali obchodný model prevádzkovateľa veže a tvrdili, že je založený na nadhodnotenom odhade budúceho počtu návštevníkov na úkor nákladov na údržbu a miezd zamestnancov.