Veľkonočné sviatky sa pre mnohých Slovákov stávajú ideálnou príležitosťou na objavovanie sveta. Podľa najnovších údajov online predajcu leteniek Kiwi.com vzrástol počet rezervácií leteniek v tomto období o 45 % oproti minulému roku. Destinácie ako Miláno, Londýn či Rím patria medzi top výber cestovateľov.
Taliansko trhá rekordy
Taliansko, krajina s bohatou kultúrou, výnimočnou gastronómiou a hlbokými kresťanskými koreňmi, sa túto Veľkú noc stalo absolútnym hitom slovenských dovolenkárov. Počet rezervácií leteniek do tejto destinácie totiž vzrástol o neuveriteľných 143 % v porovnaní s minulým rokom.
„Taliansko sa vždy pohybuje v prvých priečkach obľúbených destinácií Slovákov, avšak cez veľkonočné sviatky sme zaznamenali naozaj enormný predaj leteniek do tejto destinácie. Cestovateľov určite lákajú náboženské oslavy s návštevou Vatikánu, ale aj bohatá kultúrna ponuka, gastronómia, príjemná klíma a jedinečná atmosféra,“
uviedla Daniela Chovancová, hovorkyňa Kiwi.com.

Hlavné mesto módy tromflo Rím
Napriek tomu, že Rím v roku 2025 hostí Svätý jubilejný rok, ktorý sa koná len raz za štvrťstoročie, najviac Slovákov si rezervovalo letenku do Milána. Mesto módy tak nechalo historické a duchovné centrum Talianska za sebou.
„Slováci mohli mať obavy z extrémnych davov, zvýšených cien a potenciálne zníženej kvality služieb, čo mohlo viesť k tomu, že dali prednosť hlavnému mestu módy pred hlavným mestom Talianska,“
dodala Chovancová.
Do top desiatky veľkonočných destinácií sa zaradili aj Londýn, Malaga, Palma, Malta či Istanbul. Nečakaným prekvapením je, že z rebríčka vypadla inak veľmi obľúbená Barcelona.

Ceny klesli
Dobrá správa pre cestovateľov – priemerná cena letenky počas Veľkej noci klesla na 186 eur, čo je o 8 % menej ako vlani. No sviatočné obdobie si stále drží svoju cenu: letenky boli o 20 % drahšie než počas bežných dní v roku 2025.
Slováci volia krátke výlety
Veľkonočné pobyty mali najčastejšie trvanie 3 až 6 dní. Až 67 % Slovákov si vybralo kratšie výlety, pričom najpočetnejšou skupinou zostávajú sólo cestovatelia. Páry dominujú medzi rezerváciami, ale rodiny s deťmi sa tento rok vytiahli – ich podiel vzrástol z 21 % na 31 %.
„Výsledok nám potvrdzuje rastúcu dôveru zákazníkov v naše novo zavedené služby v podobe Garancie Kiwi.com, ktorá okrem iného zaručuje zákazníkom, že neuviaznú na letisku bez náhradného letu v prípade meškania alebo zrušenia nadväzujúceho letu,“ vysvetľuje Chovancová.
