Viac nízkonákladových letov vo východnej Európe? Aerolinky chcú expandovať

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

V reakcii na narastajúci dopyt po cestovaní vo východnej Európe prichádzajú nízkonákladové letecké spoločnosti s plánmi expandovať na východoeurópske trhy.

Ambície Ryanair

Ako referuje portál Reuters, letecká spoločnosť Ryanair, známa svojimi nízkymi cenami leteniek, ktoré umožnili ovládnuť trhy v Írsku, Taliansku a vo veľkej časti západnej Európy, teraz smeruje k východoeurópskym letiskám.

Michael O’Leary, generálny riaditeľ Ryanair pre portál Reuters, zdôraznil, že aerolinka operuje lety z viac ako desiatich poľských letísk, no naďalej strategicky vyjednáva špeciálne dohody na zníženie poplatkov, aby si mohla zachovať konkurencieschopné ceny.

„Máme výrazne nižšie ceny leteniek a oveľa nižšie náklady, ako Wizz Air,“ uviedol Michael O’Leary, generálny riaditeľ Ryanair.

Foto: ilustračné, https://www.gettyimages.com/
Foto: ilustračné, https://www.gettyimages.com/

Ryanair vs Wizz Air

Súčasťou expanzie Ryanair je otvorenie 25 nových lieniek v Albánsku už túto zimu, čím sa stane priamym konkurentom spoločnosti Wizz Air. Avšak maďarská letecká spoločnosť plánuje tiež do roku 2038 zdvojnásobiť počet lietadiel v strednej a východnej Európe a očakáva prírastok 35 nových liniek len v Poľsku.

Poľsko je atraktívnym trhom

Poľsko, s populáciou takmer 40 miliónov obyvateľov, má jednu z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich ekonomík z pomedzi krajín východnej Európy.

Rastúce disponibilné príjmy podporujú dopyt po cestovaní, čo robí z Poľska atraktívnu destináciu pre letecké spoločnosti. Aktuálne údaje hovoria, že nízkonákladoví dopravcovia v Poľsku dominujú s viac ako 59% podielom na trhu.

Aerolinky Ryanair a Buzz sa v Poľsku zameriavajú na regionálne letiská, zatiaľ čo Wizz Air preferuje hlavné varšavské letisko Chopin.

Nemecko, lietadlo
Foto: SITA/AP.

Plány expanzie

Obidve spoločnosti vidia potenciál expanzie prostredníctvom nových lietadiel. Ryanair má v pláne umiestniť významný podiel zo svojich 300 nových lietadiel v Poľsku a okolitých krajinách. Predpokladajú, že v regióne zdvojnásobia svoju flotilu v priebehu nasledujúcich 10 rokov.

Na druhej strane, Wizz Air je tiež optimistický vo vzťahu k východoeurópskemu trhu, verí v silu nízkonákladových dopravcov v preberaní podielu od národných leteckých spoločností, ako je napr. Poľský LOT alebo rumunský TAROM.

Foto: ilustračné, https://www.gettyimages.com/
Airplane taking off at sunrise,

Rozdielny prístup

Kým sa mnohé krajiny západnej Európy, ako je Taliansko a Francúzsko, snažia ombedzovať nízkonákladové lety v dôsledku ochrany životného prostredia, východná Európa sa stáva čím ďalej, tým viac atraktívnejšou pre spoločnosti ako je Ryanair a Wizz Air. Dôvodom obľúbenosti nízkonákladových spoločností je najmä horšia infraštruktúra železníc vo východnej Európe.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať