BRATISLAVA 10. augusta (WEBNOVINY) – Čiernou páskou začala bratislavská mestská časť Petržalka označovať billboardy, ktoré sú na jej území postavené načierno.
V utorok pásky pribudli na piatich billboardoch. Je na nich uverejnená výzva, aby vlastník, prípadne zriaďovateľ alebo užívateľ zosúladili svoje zariadenie s platnou legislatívou. Ak sa tak nestane do 31. augusta, zariadenie odstránia, a to v závislosti od štádia a výsledku konania v konkrétnych prípadoch.
Ako pre agentúru SITA uviedla vedúca kancelárie petržalského starostu Milka Podmajerská, v tomto prvom prípade ide aj o billboardy, ktoré v rozpore s platným nariadením hlavného mesta nie sú ani označené. Uvedené billboardy sa nachádzajú napríklad na Einsteinovej ulici za čerpacou stanicou OMV pri betonárke v smere na Aupark, na Rusovskej ceste oproti stavbe 1. etapy Petržalka City, na Panónskej ceste za Tescom smerom do mesta alebo na Dolnozemskej ulici v stredovom páse zhruba pri Dostihovej dráhe.
Podľa Podmajerskej približne 40 percent reklamných nosičov, teda nielen billboardov, nespĺňa všetky legislatívne náležitosti.
Pasport reklamných zariadení
Starosta mestskej časti Vladimír Bajan sa začiatkom júna stretol so šéfmi spoločností, ktoré sa venujú veľkoplošnej vonkajšej reklame. „Podľa vyjadrení zástupcov reklamných spoločností aj oni chcú spolupracovať,“ uviedla Podmajerská. Petržalka verí, že na vylepené výzvy majitelia zareagujú a skontaktujú sa s tunajším stavebným úradom.
Petržalka ako jediná mestská časť má podľa Podmajerskej spracovaný pasport reklamných zariadení, v súčasnosti pracuje na jeho dopĺňaní a digitalizácii. Cieľom je zmapovať každý reklamný nosič a poznať jeho majiteľa, platnosť nájomnej zmluvy na pozemok či platnosť stavebného povolenia. Bez spolupráce s hlavným mestom sa však podľa Bajana veľa urobiť nedá, keďže množstvo billboardov stojí na pozemkoch
„Petržalka nechce prispievať ku kriminalizácii a škandalizácii tohto druhu podnikania, ale musí trvať na dodržiavaní základných noriem a zároveň chce vzájomným dialógom situáciu upraviť a stabilizovať,“ povedal Bajan.
Podľa príslušných ustanovení stavebného zákona stavebný úrad má oprávnenie nariadiť odstránenie informačných, reklamných a propagačných zariadení, ak splnili účel, na ktorý boli povolené, alebo pre opotrebenie prestali slúžiť pôvodnému účelu. Taktiež má stavebný úrad oprávnenie nariadiť odstránenie závadnej stavby, stavby postavenej bez povolenia alebo v rozpore s ním, alebo dočasnej stavby, pri ktorej uplynul určený čas jej trvania.