PARÍŽ 6. mája (WEBNOVINY) – Európska agentúra pre bezpečnosť letectva (EASA) po marcovom zmiznutí lietadla Malaysia Airlines navrhuje sprísniť predpisy týkajúce sa takzvaných čiernych skriniek, čím sleduje uľahčenie ich hľadania i samotného vyšetrovania pri podobných udalostiach v budúcnosti.
Podľa návrhov zverejnených v utorok by mali záznamníky pod vodou vysielať signál s novou, nižšou frekvenciou, ktorý sa dokáže šíriť do väčšej vzdialenosti.
Zvukové nahrávky z kokpitu by sa mali zasa po novom premazávať namiesto terajších dvoch až po 20 hodinách, aby sa zabránilo strate cenných dôkazov.
V Malajzii zadržali podozrivých zo zmiznutia lietadla duchov
Agentúra svoje návrhy predložila Európskej komisii, ktorá ich využije ako podklad pri legislatívnych zmenách. Ide pritom o zatiaľ najdôraznejšiu reakciu svojho druhu po zmiznutí malajzijského boeingu s 239 osobami.
Okrem nových opatrení chce EASA zaviesť do praxe taktiež odporúčania vyšetrovateľov nehody francúzskeho airbusu v Atlantiku z roku 2009.
Jedným z nich je aj zvýšenie výdrže batérie, ktorá napája vysielač lokalizačného signálu, z 30 na 90 dní, na čo by mali mať leteckí dopravcovia čas do roku 2018.
Lietadlo Malaysia Airlines zmizlo za nejasných okolností 8. marca počas letu Kuala Lumpuru do Pekingu. Napriek znefunkčneným komunikačným zariadeniam vyšetrovatelia tvrdia, že lietadlo sa nad Juhočínskym morom otočilo a zamierilo do Indického oceánu, kde sa následne zrútilo v odľahlej oblasti západne od Austrálie.
Medzinárodná pátracia operácia bola doteraz bezúspešná, zatiaľ čo dôvod náhlej zmeny trasy by zrejme nepomohli objasniť ani čierne skrinky, keďže let mohol trvať až sedem hodín a rozhovory nahrané v rozhodujúcej fáze sú tak pri štandardnej dvojhodinovej slučke premazané.