BRATISLAVA 26. júna (WBN/PR) – Ďalšie slovenské mestá objavujú výhody aplikácie City Monitor. Najnovšie sa od 1. júla k tridsiatke spokojných miest pripojí Považská Bystrica a ďalšie mestá začínajú so skúšobnou prevádzkou. Zástupcovia Považskej Bystrice uprednostnili City Monitor pred konkurenčnými produktmi, pretože ho považujú za kvalitnejšie a lepšie riešenie. Aplikáciu City Monitor si pochvaľujú aj v Partizánskom: „Výhodou je, že dáta sú s GPS údajmi, to znamená, že my priamo vieme lokalizovať každú jednu závadu,“ povedala prednostka MsÚ v Partizánskom, Ing. Dáša Jakubíková. Na Slovensku aplikáciu City Monitor už úspešne využíva Poprad, Košice, Nitra, Ružomberok či Dolný Kubín. Mnohé zaviedli City Monitor najmä na základe podnetov od obyvateľov, ktorí žiadali pružnejšiu komunikáciu medzi nimi a ich mestom.
Dôvodom úspechu sú nesporné výhody, ktoré City Monitor odlišujú od konkurencie:
• Jednoduché používanie
– prehľadné a intuitívne používateľské rozhranie
• Intenzívna komunikácia
– okamžitá spätná väzba
– cielenie obsahu
– priebežný zber používateľských dát
• Vysoká úroveň interakcie
– bez potreby pripojenia k internetu
– dosah na viacero mobilných zariadení naraz
• Neobmedzený prístup k informáciám
– zdieľanie a načítanie dát kedykoľvek a kdekoľvek
• Atraktívny dizajn
– priestor pre kreatívny marketing a obchodné riešenia
Mobilná aplikácia umožňuje občanom hlásenie porúch v meste/obci, sledovanie zmien o stave riešenia poruchy, lokalizovanie miesta poruchy na mape spolu s jeho GPS súradnicami, poskytovanie spätnej väzby na už zlikvidovanú poruchu, zasielanie názoru či porucha bola odstránená riadne a včas.
Webová aplikácia slúži samosprávam na evidenciu nahlásených porúch, prehliadanie a editovanie zoznamu udalostí, pridávanie poznámok a komentárov, úpravu statusov v priebehu odstraňovania poruchy, kontrolovanie postupu prác pri likvidácii poruchy, sledovanie spätnej väzby od občanov a tiež odosielanie notifikácií o dôležitých udalostiach v meste. „Práve svojou webovou časťou pre samosprávy sa City Monitor výrazne odlišuje od podobných riešení, ktoré sa orientujú len na občanov a ich možnosť hlásiť podnety, avšak neobsahujú túto druhú časť na riadenie procesu vybavovania hlásení. Dokáže adekvátne nahradiť finančne náročné softvérové produkty a vo veľkej miere zjednodušiť spracovávanie hlásených podnetov. Jej veľkou výhodou je, že minimalizuje, resp. úplne odstraňuje zbytočné papierovanie. Je to vynikajúci, moderný komunikačný nástroj, ktorý jednoznačne skvalitní vzťah medzi samosprávou a obyvateľmi mesta,“ vysvetľuje generálny riaditeľ vývojárskej spoločnosti QBSW a.s. Ing. Martin Hrnko MBA.
Význam aplikácie City Monitor potvrdzuje množstvo hlásení, ktoré samosprávy denne od občanov dostávajú. V Poprade v priebehu prvých dvoch mesiacov nazbierali až 70 podnetov. Občania najčastejšie upozorňujú na výtlky na cestách, poškodené dopravné značenie, neporiadok, rozhádzané odpadky či nefunkčné verejne osvetlenie. Aplikácia umožňuje podporiť podnet fotodokumentáciou a využitím lokalizačných služieb. Mestský úrad tak dostane komplexné hlásenie problému s fotografiou aj adresou a kompetentní ho môžu začať okamžite riešiť.
Aplikácia je pre občanov zadarmo dostupná v AppStore aj v Google Play. City Monitor však môžu občania využívať zadarmo aj cez webovú stránku www.citymonitor.sk, kde môžu hlásiť nedostatky či poruchy v meste podobne jednoducho ako v mobilnej aplikácii.