Danko znevažuje spoluprácu ministerstva s reťazcami, reagujú obchodníci na jeho vyjadrenia

Slovenská aliancia moderného obchodu tvrdí, že kým ministerka pôdohospodárstva Gabriela Matečná oceňuje nárast dodávok slovenských výrobkov do reťazcov, predseda parlamentu Andrej Danko im chce vyhlásiť vojnu.
Andrej Danko
Predseda parlamentu a šéf Slovenskej národnej strany (SNS) Andrej Danko. Foto: SITA/Diana Černáková

BRATISLAVA 25. júna (WebNoviny.sk) – Predseda parlamentu Andrej Danko znevažuje úspešnú spoluprácu rezortu pôdohospodárstva a obchodných reťazcov na podpore slovenských dodávateľov. Tvrdí to Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO) v reakcii na Dankove vyjadrenia v nedeľnej relácii TA3 V politike.

Predseda Národnej rady (NR) SR avizoval vojnu obchodným reťazcom pre nízke zastúpenie slovenských výrobkov na pultoch ich predajní. Ak sa situácia podľa neho nezmení, v hre bude aj osobitný odvod pre obchodné reťazce. Financie z neho by potom mali smerovať na podporu potravinárov a poľnohospodárov.

Ministerka Matečná obchodníkov ocenila

„Pre SAMO je nepochopiteľné, že pred dvomi týždňami na konferencii ‚Chcem dodávať‘ ministerka pôdohospodárstva Gabriela Matečná ocenila pred zástupcami slovenských dodávateľov spoluprácu s obchodnými reťazcami a poďakovala im za spoločné dvojročné úsilie a predseda NR SR Andrej Danko vyhlasuje tým istým reťazcom vojnu. Navyše spôsobom, ktorý je v rozpore s právom EÚ a je diskriminačný,“ uvádza v reakcii aliancia.

Podľa SAMO ministerka Matečná vďaka dvojročnej spolupráci na spomínanej konferencii organizovanej rezortom pôdohospodárstva len 11. júna tohto roku deklarovala významný nárast dodávok slovenských výrobkov a 166 nových slovenských dodávateľov v obchodných reťazcoch

„Ministerka zároveň ocenila pozitívny prístup členov SAMO k podpore slovenských dodávateľov, preto nerozumieme slovám predsedu SNS o selektívnom zdanení obchodníkov, kým sa „nenaučia správať“,“ povedala predsedníčka SAMO Katarína Fašiangová.

Nárast slovenských dodávateľov

Aliancia dodáva, že jej členovia Billa, Kaufland, Lidl, Metro, Terno a Tesco rozvíjajú aj individuálne projekty na podporu slovenských dodávateľov. Dôkazom podľa nich je aj medziročný nárast slovenských dodávateľov do obchodných reťazcov o 12 %.

„Obchodné reťazce združené v SAMO predali za posledný rok potraviny vyrobené na Slovensku v hodnote viac ako 1,5 mld. eur a sú otvorené aj ďalším slovenským dodávateľom. Musia však splniť elementárne požiadavky na dodávaný tovar, a to bezpečnosť potraviny, jej konzistentnú kvalitu, požadovaný objem, dodávanie na čas a konkurencieschopnú cenu pre spotrebiteľa,“ doplnila Fašiangová.

Viac k osobe: Andrej DankoGabriela Matečná
Firmy a inštitúcie: MPRV Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SRSAMO Slovenská aliancia moderného obchodu

Ďalšie k téme

Odporúčané