Bethany Mota, 18-ročná rodáčka zo Severnej Kalifornie, nevie spievať, nemá špeciálny talent na jadrovú fyziku, nie je dedičkou miliónov a nepreslávila sa ani žiadnym unikátnym nápadom. Napriek tomu sa jej meno v USA stalo ikonické. Usmievavá tínedžerka je autorkou najpopulárnejšieho YouTube kanálu, ktorý pravidelne sleduje 4,8 milióna fanúšikov – viac ako personalizovaný kanál extravagantnej Lady Gaga. Na Instagrame ju sleduje 2,2 miliónov fanúšikov – viac ako majú magazíny Vogue, Elle, Marie Claire, Glamour a Cosmopolitan spolu.
Bethany, ktorá uplynulý rok zmaturovala na strednej škole a stále býva u svojich rodičov v malom kalifornskom meste, pritom svoju slávu získala vďaka jednoduchým videám, v ktorých sa po návrate z obchodných centier vyznáva, čo všetko nakúpila a čo si o tej-ktorej značke myslí. Žiadny stylisti, žiadny redaktori, žiadne modelky ani veľkolepá šou – len obyčajné dievča vo svojej detskej izbe s čerstvou zbierkou oblečenia, kozmetiky a doplnkov v nákupných taškách.
Od šikany k YouTube sláve
Zatiaľ čo niektorí neveriacky krútia hlavami, Bethany na videách, ktoré si na YouTube bežne pozrú státisíce tínedžeriek, zarába milióny a nedávno jej módna značka Aéropostale ponúkla spoluprácu pri vytvorení novej kolekcie oblečenia a doplnkov, ktoré nesú jej meno. Bethany Mota svetre, Bethany Mota sukne a čoskoro i Behany Mota podprsenky. Hoci YouTube už niekoľkokrát poslúžil ako štartovacia dráha k úspechu u popových spevákov (napr. Justin Bieber) či vtipných zvieracích miláčikov (napríklad stále nahnevaná mačka Grumpy Cat), Bethany Mota je najznámejšie meno, ktoré svoju kariéru vybudovalo čisto cez sociálne médiá.
Celý článok nájdete TU.