Divadlo Jonáša Záborského čaká svetová premiéra

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Generálka muzikálu Quo vadis
V Divadle Jonáša Záborského v Prešove bola vo štvrtok verejná generálka pôvodného slovenského muzikálu Quo vadis, režiséra Martina Kákoša. Na snímke Lukáš Šepták ako Nero ( v modrom ). Prešov, 10. november 2011. Foto: SITA/Viktor Zamborský

PREŠOV 10. novembra (WEBNOVINY) – Okolo 50 postáv, ktoré na javisku stvárňujú domáci aj externí herci, vrátane kulisárov aj sekretárky riaditeľa, si vyžiadalo obsadenie rolí v pôvodnom slovenskom muzikáli Quo vadis na motívy románu Henryka Sienkiewicza, ktorý bude mať svetovú premiéru v piatok 11. novembra na Veľkej scéne Divadla Jonáša Záborského v Prešove.

Libreto a réžiu zverilo vedenie divadla Martinovi Kákošovi, hudbu zložil Gabo Dušík, texty piesní Peter Uličný, choreografom bol Jaroslav Moravčík.

DJZ tak zaraďuje do svojho repertoáru pôvodný muzikál v dvojročných intervaloch, v roku 2007 to bol František z Assisi, pred dvoma rokmi mala premiéru Mária Antoinetta a o podobný úspech u divákov, ako mali dva predošlé tituly, sa chce uchádzať aj muzikál Quo vadis.

Generálka muzikálu Quo vadis
V Divadle Jonáša Záborského v Prešove bola vo štvrtok verejná generálka pôvodného slovenského muzikálu Quo vadis, režiséra Martina Kákoša. Plautius (Peter Lejko) a Pomponia (Elena Kušnierová). Prešov, 10. november 2011. Foto: SITA/Viktor Zamborský

Generálka muzikálu Quo vadis
V Divadle Jonáša Záborského v Prešove bola vo štvrtok verejná generálka pôvodného slovenského muzikálu Quo vadis, režiséra Martina Kákoša. Lýgia (Silvia Donová ) a Vinicius (Filip Lenárth). Prešov, 10. november 2011. Foto: SITA/Viktor Zamborský
Generálka muzikálu Quo vadis
V Divadle Jonáša Záborského v Prešove bola vo štvrtok verejná generálka pôvodného slovenského muzikálu Quo vadis, režiséra Martina Kákoša. Prešov, 10. november 2011. Foto: SITA/Viktor Zamborský
Generálka muzikálu Quo vadis
V Divadle Jonáša Záborského v Prešove bola vo štvrtok verejná generálka pôvodného slovenského muzikálu Quo vadis, režiséra Martina Kákoša. Prešov, 10. november 2011. Foto: SITA/Viktor Zamborský
Generálka muzikálu Quo vadis
V Divadle Jonáša Záborského v Prešove bola vo štvrtok verejná generálka pôvodného slovenského muzikálu Quo vadis, režiséra Martina Kákoša. Prešov, 10. november 2011. Foto: SITA/Viktor Zamborský

Práca na jeho naštudovaní sa začala už koncom augusta. Herci tomu obetovali kus prázdnin. Celý tvorivý tím sa zriekol mnohých víkendov a voľných večerov. Predstavenie je veľmi bohaté na zmeny scén, prostredí a obrazov, náročné na javiskovú techniku, čo si vyžadovalo maximálnu disciplínu od všetkých protagonistov, aby niekto neskončil v prepadlisku. V závere sa do deja dostávajú aj diváci, ktorých kamera sníma v hľadisku a na scéne vytvárajú akoby koloseum, čím sa stávajú súčasťou tohto divadla.

Po dnešnej verejnej generálke režisér Martin Kákoš vyjadril veľkú spokojnosť s výberom titulu aj pracovitosťou tímu. Pochvala sa netýkala iba výkonu hercov, ale vyzdvihol aj množstvo a krásu kostýmov Ľudmily Várossovej a scénu Pavla Andraška za nápaditý a zaujímavý vizuál. Ako uviedol, román je nabitý postavami, dlho hľadal, čo vybrať. Nakoniec sa do divadelnej podoby dostalo desať mužských a štyri ženské postavy, množstvo tancujúcich, vojakov a mohutný kresťanský zbor.
Generálka muzikálu Quo vadis
Foto: SITA/Viktor Zamborský

Choreograf Jaroslav Moravčík na tlačovej besede povedal, že by do Prešova rád dotiahol „svet“, lebo „aj Pražákom by padla sánka“.

Reakciu divákov v mnohom predvídal, ale niektoré ich ovácie predčili všetky očakávania.

Standing ovation prišlo už počas záverečnej piesne, diváci nepočkali ani na klaňačku, povedal Moravčík, čo mu dáva príjemný pocit pred piatkovou premiérou.

Riaditeľ divadla Ján Hanzo uviedol, že príbeh Quo vadis je výborným podkladom pre muzikál, pretože v sebe spája veľký motív lásky, veľké idey od Nerovej tyranie až po prenasledovanie kresťanov a skazu starovekého Ríma.

Tento titul si vybrali aj preto, lebo korešpondoval s predošlými muzikálmi – „František z Assisi bol stredovek, Mária Antoinetta novovek a Quo vadis antika. Je tam aj nosný motív, prenasledovanie kresťanov, ktorý to ešte viac prepája s Františkom z Assisi,“ uviedol Hanzo.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať