Slovenský dizajnér Pavel Surový získal v Číne ďalšiu prestížnu cenu. V súťaži HiiBrand sa spomedzi viac ako tisíc dizajnérskych prác z celého sveta dostali do finále tri jeho dizajnérske projekty – King‘s Beer, Kravata a Pull & Bear.
Logo kravaty, vyrobené pre srbský internetový obchod s týmito mužskými doplnkami, nakoniec získalo bronzovú medailu.
„Toto ocenenie ma veľmi potešilo, pretože v Číne boli tento rok porotcovia veľmi prísni. Po trojkolovom posudzovaní neudelili v niektorých kategóriách zlaté medaily a dokonca ani hlavnú cenu Grand Prix,“ povedal pre Webnoviny.sk P. Surový.
Ceny, ceny
Na HiiiBrand už Surový triumfoval v súťaži o najlepší brand s prácou Diva. V roku 2012 dokonca získal Design Angel Oscara na AdPrintFestivale za najlepšie logo v Európe.
V Rusku bolo jeho logo Centrum ocenené krásnym tretím miestom a zaradili ho do trend reportu Logolounge 2013. Bronzovú medailu získal aj za dizajn etikety vína DiBonis.
S projektom King‘s Beer, ktorý sa tento rok dostal v Číne na finálový list, uspel Surový aj na Creative Summit Awards v USA, kde v konkurencii 5000 prihlásených prác z vyše 25 krajín získal tiež bronzovú medailu.
Surový sa v tomto projekte venoval vzhľadu troch druhov kráľovského piva. Ako sám vysvetlil, králi milovali poľovačky a stali sa ich životným štýlom. Dizajnér sa teda inšpiroval zvieratami – pre čierne pivo bol zvolený diviak a pre svetlé jeleň. Symbolom červeného piva Kings´s Beer nemohlo byť nič iné, ako kráľ všetkých zvierat, lev.
Dizajn ako koníček
Surový sa narodil v slovenskej komunite v Srbsku, už 14 rokov ale žije v Bratislave. Vyštudoval tu Ekonomickú univerzitu, kde prednášal marketingovú komunikáciu.
Dizajn bol v tom čase pre neho iba koníčkom. So svetovými oceneniami sa však postupne vypracoval na dizajnérsku hviezdu.
„Výhry mi dali energiu a silu do ďalšej práce. A dôveru. Ak vašu prácu vyberú niekde v zahraničí ako najlepšiu spomedzi 4600 konkurentov, je to dôkaz, že sa človek môže spoľahnúť na vlastnú prácu a nemusí hľadať kadejaké zákulisné cestičky, ako to často vidíme doma,“ uzavrel úspešný dizajnér.