Do reklamy v rádiách išlo v minulom roku menej peňazí

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Rádio
Foto: SITA

BRATISLAVA 17. marca (WEBNOVINY) – Objem investícií do reklamy v šiestich celoštátnych slovenských rádiách klesol v roku 2013 takmer o 4,5 % a dostal sa na úroveň z roku 2011. Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov, ktorý vykonala spoločnosť TNS Slovakia.

Najvyšší objem výdavkov do reklamy pripadol na rádio Expres, Fun rádio a rádio Viva. Poradie dopĺňajú Jemné melódie, verejnoprávne Slovensko 1 a Európa 2. Poradie jednotlivých rádií sa za ostatné štyri roky nezmenilo.

Dĺžka reklamného času neklesla

Aj napriek poklesu oficiálnych výdavkov do reklamy celková dĺžka reklamného času využitého v prospech vysielania reklamy v minulom roku neklesla a udržala sa na takmer rovnakej úrovni ako v roku 2012. Slovenské rádiá pritom odvysielali v minulom roku takmer 258 tisíc reklamných spotov v celkovej dĺžke 1 986 hodín vysielania.

Počet odvysielaných spotov tak klesol v medziročnom porovnaní o 8 %. Rádiá odvysielali menej spotov, avšak s dlhšou stopážou, takže sa celkový reklamný čas neznížil, ale zostal na rovnakej úrovni. Najviac komunikovanou komoditou boli tradičné osobné autá, za nimi nasledovala propagácia časopisov a podpora predaja supermarketov.

Monitoring reklamných výdavkov

Ako uvádza spoločnosť TNS Slovakia, monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. Firma aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 5 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 120 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 382 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, dvoch kino spoločností a jedného mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 33 tematických TV staníc).

Agentúra TNS Slovakia vznikla 1. 1. 2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia, na Slovensku poskytuje svoje služby od roku 1995. Realizuje sociálny a politický výskum a marketingové prieskumy vo všetkých oblastiach podnikania, ako je automobilový priemysel, FMCG, financie, médiá, healthcare, utility, doprava a turizmus, IT a telekomunikačné služby. Ďalej realizuje monitoring reklamy v médiách, peoplemetrové meranie sledovanosti televízií a meranie internetu.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať