BERLÍN 27. apríla (WEBNOVINY) – Nemecká spotrebiteľská dôvera podľa aktuálneho prieskumu mierne oslabila. Ukazovateľ dôvery zameraný do budúcnosti, ktorý zverejnila v stredu agentúra GfK, pre máj klesol na 5,7 bodu z aprílových 5,9 bodu. Analytici oslovení v prieskume agentúry Reuters očakávali miernejší pokles na 5,8 bodu. Podľa agentúry GfK medzi nemeckými spotrebiteľmi klesla dôvera v ekonomiku, pričom sa zhoršil najmä výhľad miezd.
„K útlmu v súčasnosti prispieva niekoľko faktorov: Japonsko a všetko, čo súvisí s nukleárnou energetikou, nepokoje na Blízkom východe a prirodzene, obavy z inflácie,“ uviedol pre agentúru Reuters generálny riaditeľ agentúry GfK Klaus Wübbenhorst. „To vysvetľuje, prečo spotrebiteľský index medzimesačne mierne oslabil, základné faktory ale zostávajú nedotknuté,“ dodal predstaviteľ agentúry.