Eurovíziu 2025 sledovalo rekordných 166 miliónov divákov, najviac mladých za posledné roky

Súťaž zaznamenala rekordný záujem mladých – až 60 % divákov bolo vo veku od 15 do 24 rokov.
CORRECRakúsky spevák JJTION Switzerland Eurovision Song Contest
Víťaž Eurovízie, rakúsky spevák JJ. Foto: SITA/AP

Eurovision Song Contest potvrdil svoju pozíciu najväčšej živej hudobnej televíznej udalosti na svete, keďže tohtoročný 69. ročník v Bazileji sledovalo 166 miliónov divákov v 37 krajinách. To je o tri milióny viac ako minulý rok vo švédskom Malmö, informovala Európska vysielacia únia (EBU).

Súťaž zaznamenala rekordný záujem mladých – až 60 % divákov bolo vo veku od 15 do 24 rokov. Finále 17. mája vyhral 24-ročný Rakúšan JJ (Johannes Pietsch) s piesňou „Wasted Love“, ktorá spojila techno beaty s operným spevom. „Eurovízia opäť ukázala svoju výnimočnú silu spájať milióny ľudí naprieč kontinentmi radosťou z hudby a spoločnej oslavy,“ uviedol riaditeľ súťaže Martin Green.

V 19 z 37 európskych krajín dosiahlo finále sledovanosť nad 50 %, najviac na Islande (98 %), vo Fínsku (91 %), Švédsku (90 %), Nórsku (85 %) a Dánsku (75 %).

Najvyšší priemerný počet divákov bol v Nemecku – až 9,1 milióna, čo je najviac od roku 2016. Na Instagrame zaznamenala Eurovízia 969 miliónov zobrazení a na TikToku to bolo 748,5 milióna. Keďže tento rok zvíťazil Rakúšan, budúcoročná edícia sa uskutoční v Rakúsku.

Odporúčané