BRATISLAVA/NITRA 1. marca (WebNoviny.sk) – Finančná správa varuje pred podvodníkom, ktorý úradoval v Nitrianskom kraji.
Ako agentúru SITA informovala jej hovorkyňa Ivana Skokanová, vydával sa zamestnanca daňového úradu a od podnikateľa telefonicky žiadal úhradu niekoľkotisícového nedoplatku, ktorý mal uhradiť na nadiktované číslo účtu.
Podnikateľ si však všetko preveril na daňovom úrade, kde o žiadnom nedoplatku nič nevedeli. Finančná správa vyzýva daňové subjekty, aby v žiadnom prípade na podvodné telefonáty nereagovali.
Informácie sa dajú overiť
Ako upozornila Skokanová, zamestnanci finančnej správy sa pri telefonickom kontakte s daňovým subjektom vždy náležite predstavia a telefónne číslo, z ktorého zamestnanec volá, je možné si overiť priamo v kontaktoch finančnej správy, resp. daňového úradu.
Podvodníci použili nový trik, 73-ročný muž im naletel a prišiel o 11-tisíc eur
Zamestnanci finančnej správy navyše nikdy nežiadajú telefonicky úhradu finančnej hotovosti na bežný účet vedený v komerčnej banke. Daňové nedoplatky (rovnako ako všetky ostatné daňové povinnosti) sú uhrádzané na účet vedený vždy iba v Štátnej pokladnici, kód 8180.
Navyše, číslo účtu vždy obsahuje OÚD (osobný účet daňovníka). Každému daňovému subjektu je totiž pridelené jeho vlastné číslo účtu – tzv. základné číslo účtu (OÚD), ktoré si môže overiť na portáli finančnej správy v časti Elektronické služby.
O nedoplatku informujú písomnou výzvou
Daňový dlžník je navyše štandardne informovaný o výške daňového nedoplatku prostredníctvom písomnej výzvy správu dane na zaplatenie daňového nedoplatku, softwarningovej správy doručovanej do elektronickej schránky daňovníka na portáli finančnej správy alebo je písomne predvolaný priamo daňovým exekútorom na daňový úrad.
Upozorňujeme tiež, že v prípade, že si daňový subjekt chce overiť výšku svojho nedoplatku, môže tak spraviť priamo na portáli finančnej správy v pravidelne aktualizovanom Zozname daňových dlžníkov, prípadne môže kontaktovať svojho správcu dane.