„Na stavbe v súčasnosti pracuje asi 80 pracovníkov, robia v dvoch zmenách. Ich počet bude kolísať medzi 80 až 100 ľuďmi,“ informoval ďalej Andráško. Do konca tohto roka by mala byť podľa neho ukončená hrubá stavba nového terminálu, čiže konštrukcie, strecha a čiastočne vodový plášť, aby sa cez zimu mohlo montovať vnútorné vybavenie budovy. Po vybudovaní a sprevádzkovaní nového terminálu letiska bude zbúraný doterajší starý terminál, čo by sa malo stať zhruba o rok v lete, a prepojí sa s novou budovou. Znovu sa vybuduje stavebná jama, kompletne hrubá stavba s technológiami a vytvorí sa jeden celok.
Stavba nového terminálu má byť hotová v máji 2010 a následná rekonštrukcia terajšieho terminálu vo februári 2012. Kapacita bratislavského letiska sa má po výstavbe terminálu takmer zdvojnásobiť zo súčasných 2,6 mil. na 5 mil. cestujúcich ročne. Tender s predpokladanou cenou stavebných prác 92,94 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty vyhrala spoločnosť ZIPP Bratislava, s.r.o. s najlacnejšou spomedzi troch predložených ponúk, a to 85,91 mil. eur bez dane. Zmluva o výstavbe nového terminálu a následnej rekonštrukcii terajšieho terminálu bola uzatvorená 4. decembra 2008 s platnosťou do marca 2012. Ministerstvo financií odsúhlasilo spôsob financovania výstavby terminálu na bratislavskom letisku v plánovanom objeme 96,26 mil. eur. Zo štátneho rozpočtu bude financovaná v rozsahu 69,71 mil. eur a zvyšných 26,55 mil. eur má poskytnúť samotné letisko z úveru. Vlani bolo na výstavbu terminálu potrebných 6,64 mil. eur, v roku 2009 bude potrebných 53,11 mil. eur a zvyšok v roku 2010.
SITA