Fyzický kontakt možno eliminovať aj pri komunikácii daňovníkov so správcom dane. Finančná správa totiž pripomína, že s ňou môže elektronicky komunikovať ktokoľvek, nielen právnické a fyzické osoby – podnikatelia, ktorí majú túto povinnosť zo zákona.
„Elektronická komunikácia s finančnou správou šetrí čas a svoje daňové povinnosti klienti vybavia z pohodlia domova, bez potreby fyzicky navštíviť daňový úrad,“ informuje hovorkyňa finančnej správy Ivana Skokanová s tým, že aktuálne má elektronickú komunikáciu s finančnou správou zriadených približne 440-tisíc fyzických a 300-tisíc právnických osôb.
Netreba navštíviť úrad
Na elektronickú komunikáciu je najskôr potrebné sa registrovať na portáli finančnej správy. K registrácii je potrebný elektronický občiansky preukaz s čipom (eID), resp. kvalifikovaný elektronický podpis (KEP).
Výhodou využívania občianskeho preukazu s čipom v komunikácii s finančnou správou je to, že vôbec nie je potrebné fyzicky navštíviť daňový úrad.
Výdavky Sociálnej poisťovne stúpli o stovky miliónov eur, môžu za to aj starobné dôchodky
Fyzické osoby môžu využiť aj možnosť uzavrieť s daňovým úradom takzvanú dohodu o elektronickom doručovaní. Všetky podrobnejšie informácie sú zverejnené na portáli finančnej správy.
Kto používa elektronickú schránku?
Elektronicky komunikovať s finančnou správou sú klienti zvyknutí už od roku 2014, od júla 2018 je elektronická komunikácia s finančnou správou povinná pre všetky fyzické osoby podnikateľov.
V prípade právnických osôb ide o platiteľov DPH a právnické osoby zapísané v obchodnom registri, v prípade fyzických osôb musia byť splnené dve podmienky.
Musí ísť o fyzickú osobu registrovanú na dani z príjmov na daňovom úrade a zároveň musí byť podnikateľom podľa obchodného zákonníka. Pre ostatné subjekty je elektronická komunikácia s finančnou správou dobrovoľná.