Finančná správa zverejnila informácie pre daňovníkov v čase pandémie, zaktualizovala aj obsah chatbotu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
počítač, klávesnica
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com.

Finančná správa sa snaží zlepšiť informovať daňovníkov o plnení daňových povinností v čase pandémie. Zaktualizovala preto obsah svojho chatbotu, teda automatizovaného systému odpovedí na otázok daňovníkov s názvom Taxana.

Podrobnejší informačný obsah, vrátane príkladov životných situácií, doplnila finančná správa aj na svoj portál.

„Cieľom je poskytnúť daňovníkom čo najviac informácií a usmernení,“ uviedla hovorkyňa finančnej správy Ivana Skokanová.

Taxana poskytne odpovede na rôzne otázky

Nové informácie majú podľa nej priniesť napríklad aj odpovede na otázky, ako čo robiť v prípade, že finančná situácia daňovníka sa zhoršila a nevie zaplatiť preddavky, kedy má zaplatiť daň, ak už daňové priznanie podal, prípadne čo v prípade, ak nestihne podať pre karanténu daňové priznanie k dani z pridanej hodnoty.

„Finančná správa pristúpila k tomuto rozšíreniu, lebo Taxana sa ukázala ako plnohodnotný komunikačný kanál. Pre klientov predstavuje jednoduchý spôsob ako získať informácie a nemusieť čakať na telefonické spojenie s call centrom či pracne ich vyhľadávať na internete,“ dodala hovorkyňa.

Aktuálne informácie na webstránke

Finančná správa zároveň sprístupnila na svojom portáli samostatnú podstránku k téme koronavírus a jeho vplyv na plnenie si daňových povinností. Daňovníci sa na ňu dostanú jednoduchým preklikom z farebného bannera umiestneného priamo na titulnej stránke portálu.

V tejto časti nájdu nielen informácie o tom, aké opatrenia finančná správa ešte chystá, ale zároveň nájdu odpovede na otázky na konkrétne životné situácie, ako si v týchto časoch vysporiadať svoje daňové povinnosti.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Ivana Skokanová
Firmy a inštitúcie Finančná správa SR