BRATISLAVA 12. augusta (WBN/PR) – „V pretrvávajúcom náročnom trhovom prostredí spoločnosť Henkel celkovo zaznamenala presvedčivé výsledky za druhý štvrťrok. Znovu sa nám podarilo dosiahnuť dvojciferný rast obratu aj výnosov. K tomuto vývoju prispel najmä presvedčivý organický rast obratu, minuloročné akvizície a v prvom rade silný americký dolár. Zaznamenali sme silný organický obrat na rozvíjajúcich trhoch, ktorý mal na tomto raste opäť nadpriemerný podiel,” povedal predseda predstavenstva spoločnosti Henkel Kasper Rorsted.
V súvislosti s výsledkami spoločnosti Henkel za prvých šesť mesiacov 2015 Rorsted uviedol: „V prvej polovici roka 2015 sa nám podarilo zvýšiť obrat o takmer 1,1 miliardy eur na viac než 9,1 miliardy eur. Vzhľadom na organický rast obratu vo výške 3,0 %, upravenú maržu EBIT vo výške 16,2 % a upravený rast zisku na prioritnú akciu na úrovni 12,3 % sme na najlepšej ceste splniť náš celoročný výhľad.“
V súvislosti s účtovným rokom 2015 Rorsted ďalej uviedol: „Očakávame, že náročnosť globálneho ekonomického prostredia bude naďalej pretrvávať. Volatilita trhu zostane vysoká. V tomto zmysle bude kľúčom k úspechu flexibilita a akcieschopnosť. Preto budeme pokračovať v prispôsobovaní, zjednodušovaní a zrýchľovaní našich procesov a štruktúr v súlade s meniacimi sa podmienkami na trhu.”
Výhľad na rok 2015 potvrdený
I napriek náročnému ekonomickému prostrediu Rorsted potvrdil výhľad na celý rok: „V roku 2015 očakávame rast organického obratu na úrovni 3 až 5 %. Takisto očakávame, že upravená výnosnosť predaja sa zvýši približne na 16 %, a predpokladáme približne 10 % zvýšenie upravených výnosov na prioritnú akciu.“
Obrat a zisk v druhom štvrťroku 2015
Obrat v druhom štvrťroku 2015 opäť zaznamenal dvojciferný nárast vo výške 13,5 % na 4 695 mil. eur. Po upravení o pozitívne kurzové vplyvy vo výške 7,3 % sa obrat zlepšil o 6,2 %. Organicky – t.j. po úprave o kurzové vplyvy a vplyvy akvizícií a odpredaja – sa obrat zvýšil o 2,4 %.
Divízia Laundry & Home Care zaznamenala presvedčivý 4,3 % organický rast obratu. V divízii Beauty Care organický obrat vykázal pozitívny nárast o 1,9 %. Divízia Adhesive Technologies tiež zaznamenala pozitívne zvýšenie organického obratu na úrovni 1,7 %.
Po zahrnutí jednorazových poplatkov, jednorazových ziskov a nákladov na reštrukturalizáciu sa upravený prevádzkový zisk zvýšil o 14,0 %, zo 674 mil. eur na 768 mil. eur. Vykázaný prevádzkový zisk (EBIT) vzrástol o 21,4 %, z 589 mil. eur na 715 mil. eur.
Upravená výnosnosť predaja sa zvýšila o 0,1 percentuálneho bodu na 16,4 %. Vykázaná výnosnosť predaja vzrástla o 1,0 percentuálneho bodu zo 14,2 % na 15,2 %.
Finančný výsledok spoločnosti Henkel na úrovni -11 mil. eur zostal v porovnaní s rovnakým štvrťrokom predchádzajúceho roka rovnaký. Daňové zaťaženie predstavovalo 24,6 % ( 22,8 % v rovnakom štvrťroku predchádzajúceho roka).
Upravený čistý štvrťročný zisk sa po odpočítaní menšinových podielov zvýšil o 11,8 %, zo 499 mil. eur na 558 mil. eur. Vykázaný čistý zisk v druhom štvrťroku vzrástol o 19,1 %, zo 446 mil. eur na 531 mil. eur. Po odpočítaní menšinových podielov vo výške 10 mil. eur sa čistý štvrťročný zisk zvýšil na 521 mil. eur (441 mil. eur v rovnakom štvrťroku predchádzajúceho roka).
Upravený zisk na prioritnú akciu (EPS) sa zvýšil z 1,16 eur na 1,29 eur, t.j. o 11,2 %. Vykázaný EPS sa zvýšil z 1,02 eur na 1,20 eur. Pomer čistého prevádzkového kapitálu k obratu sa medziročne zvýšil o 0,6 percentuálneho bodu na 6,6 %. Hlavnou príčinou tohto zvýšenia sú najmä akvizície a kurzové vplyvy.
Dobré obchodné výsledky v prvom polroku 2015
V prvom polroku 2015 sa obrat spoločnosti Henkel výrazne zvýšil o 1 059 mil. eur na 9 125 mil. eur. V porovnaní s prvým polrokom 2014 ide o nárast vo výške 13.1%. Po upravení o kurzové vplyvy obrat vzrástol o 6,5 %. Organicky – t.j. po úprave o kurzové vplyvy a vplyvy akvizícií a odpredaja – sa obrat zvýšil o 3,0 % aj vďaka presvedčivým výsledkom všetkých divízií spoločnosti Henkel.
Upravený prevádzkový zisk sa zvýšil o 182 mil. eur z 1 293 mil. eur na 1 475 mil. eur (+ 14,0 %). Upravená výnosnosť predaja vzrástla zo 16,0 % na 16,2 %.
Upravený čistý zisk za prvý polrok sa po odpočítaní menšinových podielov zvýšil o 12,3 %, z 951 mil. eur na 1 068 mil. eur.
Upravený zisk na prioritnú akciu (EPS) sa zvýšil o 0,27 eur z 2,20 eur na 2,47 eur, čo predstavuje nárast o 12,3 %.
Čistá finančná pozícia spoločnosti Henkel k 30. júnu 2015 predstavovala -634 mil. eur (k 31. decembru 2014 bola na úrovni -153 mil. eur). Na zmene oproti hodnote z konca roka 2014 sa podieľala najmä výplata dividend.
Výhľad skupiny Henkel na rok 2015
Spoločnosť Henkel v účtovnom roku 2015 naďalej očakáva organický rast obratu na úrovni 3 až 5 percent. Spoločnosť predpokladá, že organický rast v uvedenom rozmedzí dosiahnu divízie Adhesive Technologies a Laundry & Home Care. V prípade divízie Beauty Care Henkel očakáva rast približne na úrovni 2 %. Ako doposiaľ, spoločnosť Henkel očakáva stabilný vývoj podielu obratu z rozvíjajúcich sa trhov. V porovnaní s výsledkami z roku 2014 spoločnosť Henkel očakáva zvýšenie upravenej výnosnosti predaja (EBIT) približne na úroveň 16 % a zvýšenie upravených výnosov na prioritnú akciu o približne 10 %.
* Upravené o jednorazové poplatky/zisky a náklady na reštrukturalizáciu