Stovky ľudí sa denne zbavujú svojich ojazdených miláčikov, nie vždy im za ne ale v autobazároch dajú tú najlepšiu cenu. Vďaka novej aplikácii, ktorú pre sieť autocentier AAA AUTO vyvinulo inovačné laboratórium AuresLab vedené Stanislavom Gálikom, však v týchto autocentrách zákazníci dostávajú výrazne lepšiu ponuku ako v menších bazároch. Tie totiž takto pokročilé technológie nie sú schopné zavádzať. Aplikácia Algorithmic Pricing dokáže analyzovať dáta o ojazdených vozidlách na slovenskom trhu a na základe týchto dát potom určiť najvýhodnejšiu cenu ako pre výkup, tak aj pre následný predaj automobilu. Ak chce zákazník bazáru predať napríklad 8 rokov starú dieselovú Octaviu, môže vďaka tomu dostať až o 15 % lepšiu výkupnú cenu ako u iného obchodníka.
Zaobstaranie si jazdenky namiesto nového vozidla je pre väčšinu motoristov ideálnym spôsobom, ako ušetriť a dopriať si lepší automobil. V rámci snahy ušetriť financie však niektorí motoristi naletia nepoctivým obchodníkom a vozidlo ich v skutočnosti stojí výrazne viac. Pri kúpe jazdenky, tak ako pri kúpe každého použitého tovaru, je potrebné byť veľmi opatrný, predvídavý a riadiť sa rozumom. Podpísanie zmluvy bez dôkladného preverenia vozidla a znalosti histórie je obrovským hazardom.
Lákavá cena, krásne fotky, super stav. Asi takto v inzerátoch prezentuje svoje ponúkané auto množstvo predávajúcich. Realita je však často úplne iná. Lákavá cena sa veľakrát výrazne navýši o náklady na opravy a v najhorších prípadoch môže dôjsť aj k zabaveniu auta. Platná legislatíva nahráva podvodníkom, ktorí sa jej dokázali rýchlo prispôsobiť. Zrušili svoje živnosti a predávajú autá ako fyzické osoby, ktoré nemôže štát účinne kontrolovať. Dokonale tak unikajú postihom.
Mobilný výkup prvýkrát ponúkla medzinárodná sieť autocentier AAA AUTO v Českej republike už v roku 1999. Od tej doby sa služba výkupu automobilov v teréne, teda mimo pobočky, rozrástla do všetkých krajín, kde sieť autocentier pôsobí, a to vrátane Slovenska. Minulý rok túto službu na Slovensku využilo viac ako tri tisíc zákazníkov, od roku 2010 ich bolo už vyše 20 tisíc.
Medzinárodná sieť autocentier AAA AUTO, ktorú prevádzkuje spoločnosť AURES Holdings, včera oficiálne otvorila novú výkupnú pobočku v Poznani. Tento rok ide už o tretiu novootvorenú pobočku. Najskôr sa otvorila pobočka v poľskej Lodži a potom v maďarskom Györi. Predajca tak reaguje na zvyšujúci sa záujem o automobily v Poľsku a Maďarsku.
Je to už viac ako päť rokov, čo sa spoločnosť AAA AUTO rozhodla vyčleniť predaj zánovných a referenčných vozidiel v Českej republike a následne aj na Slovensku pod značku Mototechna, ktorú si ľudia pamätajú ako obchodníka s autami ešte z čias socialistického Československa. Trend nástupu záujmu o takmer nové vozidlá sa podarilo dobre zachytiť – za dobu svojej existencie Mototechna predala už 40 000 takýchto automobilov. Na Slovensku, kde tento rok Mototechna oslavuje päť rokov, záujem o zánovné autá nestále stúpa, v porovnaní s prvým rokom existencie predaje v minulom roku vzrástli o 53 %. Mototechna aktuálne ponúka vyše 360 áut najžiadanejších modelov a značiek, ktoré sú k dispozícii ihneď. Výber sa chystá ešte rozšíriť až na 500 vozidiel.
V rámci celej skupiny predala spoločnosť AAA AUTO International za minulý rok viac ako 75 000 vozidiel, z toho 18 000 na Slovensku. Titul najobľúbenejšej jazdenky získal strieborný hatchback poháňaný naftovým motorom, ktorý vystriedal dlhodobo dominujúci benzín. V minulom roku prevládali vozidlá s manuálnou prevodovkou, pohonom dvoch kolies a výkonom 70 – 85 kW. Vyplýva to z každoročnej analýzy najpredávanejších jazdených vozidiel AAA AUTO Index.
Záujem o zánovné automobily, teda vozidlá s minimálnym kilometrovým nájazdom a vekom niekoľko mesiacov, na trhu stále rastie. Na rozdiel od nových vozidiel sú výrazne lacnejšie, a hlavne je možné s nimi odísť ihneď a nečakať mesiace na ich výrobu. O rozvoji trhu zánovných áut sme hovorili s manažérom značky Mototechna Stanislavom Gálikom.