Nezamestnanosť absolventov vysokých škôl je dlhodobo pretrvávajúci problém, ktorý z roka na rok narastá. Podľa štatistík Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny z decembra 2017 sa ukázalo, že až 2 201 úspešným absolventom II. stupňa vysokoškolského štúdia (z toho 69% žien a 31% mužov) sa nedarí nájsť si zamestnanie. Keďže absolventom VŠ chýba práca a naopak, firmám zamestnanci, rozhodla sa spoločnosť Kaufland riešiť tento problém prostredníctvom svojho nového Trainee programu určeného práve týmto mladým ľuďom.
Od úspešného spustenia v roku 2016 na prevádzke v Dunajskej Strede sa celkový počet samoobslužných pokladní na predajniach neustále zvyšuje a stali sa štandardom každej novej prevádzky. Momentálne sú dostupné na jednej tretine predajní a postupne budú doplnené v rámci prerábok aj do ďalších existujúcich prevádzok.
Odchovanci z detských domovov sú po dovŕšení osemnástich rokov hodení do reálneho života a musia sa s ním nejako popasovať. A práve týmto „mladým dospelým“ sa snaží pomôcť aj spoločnosť Kaufland, ktorá už 4 roky pomáha Domovskému vzdelávaciemu centru v Dunajskej Lužnej. Vo svojich prevádzkach zamestnáva viacero odchovancov centra a finančne mu prispieva na kurzy varenia, cudzích jazykov či vodičské kurzy. Aj tento rok môže opäť absolvovať vodičský kurz ďalších 5 odchovancov z domova.
Spoločnosť Kaufland od dnes pristúpila k dlhodobému zníženiu viac ako 200 mliečnych výrobkov od slovenských dodávateľov. Týmto krokom reaguje na pretrvávajúcu nepriaznivú situáciu na domácom trhu v dôsledku mliečnej krízy, ktorá postihla aj iné európske trhy. Kaufland sa snaží o dlhodobú podporu slovenských výrobcov a aj touto cestou vytvára ešte väčší priestor pre zákazníka preferujúceho domácu produkciu. Cenu výrobkov zníži v priemere o viac ako 15%.
Kým podľa prieskumov patrí Kaufland v percentuálnom podiele medzi reťazce s najnižším zastúpením slovenských výrobkov, v skutočnosti ich predáva výrazne viac, ako väčšina konkurencie, tvrdia predstavitelia spoločnosti. Dôležité je preto podľa nich hovoriť aj o absolútnych počtoch slovenských produktov na pultoch.