Sprievodný program Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska (ZSPS) sa na 42. medzinárodnom veľtrhu CONECO spojeného s 32. ročníkom veľtrhu Racioenergia niesol v znamení inovatívnych riešení, rád a odporúčaní, ktorých snahou je prispieť k rozvoju stavebníctva na Slovensku.
Cestní dopravcovia tiež žiadajú, aby sa na zníženie cestných daní pre dopravcov použilo 43 miliónov eur, ktoré sa majú v tomto roku ušetriť na nákladoch z výberu mýta.
Autodopravcovia pripomenuli verejný sľub ministra dopravy Andreja Doležala, že štát od roku 2023 ukončí spoluprácu so súkromnou spoločnosťou podľa nevýhodnej zmluvy.
Európska komisia vzhľadom na vývoj v železničnej doprave odporučila členským štátom zvážiť ukončenie starých dohôd s inými členskými štátmi, ktoré už nemusia byť potrebné, a neuzatvárali nové alebo revidované dohody.
Mnohí si zamieňajú doterajší systém štátnej podpory výstavby nájomných bytov s novým modelom štátom podporovaného nájomného bývania, fond pripravil prehľad hlavných charakteristík a rozdielov medzi oboma formami nájomného bývania.
Náklady na údržbu diaľnic a rýchlostných ciest sa výrazne zvýšili. Od roku 2011, kedy ceny diaľničných známok naposledy vzrástli, pribudlo tristo kilometrov nových úsekov.
Prezident profesijnej organizácie autobusových dopravcov Peter Sádovský tvrdí, že pokiaľ železnica nebude fungovať ako švajčiarske hodinky, prepájanie vlakov a autobusov bude veľmi obtiažne.
Sieť vymedzených úsekov sa predĺžila o 11 kilometrov na 8 242 kilometrov. Pribudlo jedenásť nových a skončila sa platnosť piatich úsekov, upravené sú rôzne parametre na 80 úsekoch.
Ceny diaľničných známok sa na Slovensku naposledy upravovali v roku 2011 a odvtedy podľa rezortu dopravy dĺžka siete diaľnic a rýchlostných ciest narástla približne o tretinu, teda o tristo kilometrov.