Vzdelávací systém na Slovensku je už od začiatku zaujatý voči rómskych deťom. Predurčuje ich kráčať po depresívnej ceste, ktorá vedie jedine k ďalšiemu zhoršeniu, tvrdí riaditeľ Amnesty International pre Európu a strednú Áziu John Dalhuisen.
Predseda ZMOS Michal Sýkora uviedol, že sa nebránia zvyšovaniu platov v školstve a podporia šesťpercentné zvýšenie platov učiteľov, ak si ho odborári vyrokujú od 1. januára budúceho roku.
Výška motivačného štipendia pre žiakov odborov, ktorých absolventi sú vyhľadávaní na trhu práce a je ich málo, je odstupňovaná podľa konkrétne určeného priemerného prospechu žiaka.
Minister školstva zároveň uviedol, že budúci týždeň bude v pondelok rokovať s predstaviteľmi Združenia miest a obcí Slovenska a následne koncom týždňa opäť aj so školskými odbormi.
Katolícka univerzita prijala dostatočné opatrenia na odstránenie nedostatkov v kritériu výstupy študentov na doktorandskom stupni z komplexnej akreditácie.
Návrh novely zákona o sprísnení posudzovania bezúhonnosti učiteľov je podľa jeho predkladateľov reakcia na konkrétny prípad, ktorý sa stal na jednej z bratislavských základných škôl.
Najúspešnejší v testovaní piatakov boli pri matematike žiaci Bratislavského kraja, najmenej sa darilo žiakom z Košického kraja. Významne horšie výsledky dosiahli žiaci zo sociálne znevýhodneného prostredia.
Poslanec SaS Branislav Gröhling navštevuje školy už niekoľko rokov, niektoré mu však vstup do budovy nepovolili. Verejný priestor sa podľa neho politizuje.
Ministerstvo školstva sa zároveň pohráva aj s myšlienkou otvoriť diskusiu o spoplatnení štúdia pre študentov, ktorých by vysoké školy prijali nad limit verejných zdrojov.
Prezident si plne uvedomuje, že slovenské školstvo potrebuje viac peňazí. V súvislosti s myšlienkou Hodnota za peniaze však musíme ukázať, čo za tie peniaze spoločnosť dostane, vyhlásil Kiska.
Vzhľadom na to, že vo väčšine krajín nie sú zavedené tituly docent a profesor v takom zmysle ako na Slovensku, je zamestnávanie zahraničných odborníkov na pozície docentov a profesorov problematické, toto by sa malo teraz zmeniť k lepšiemu.
Ministerstvo navrhuje nový systém obsadzovania funkčných miest profesorov a docentov, ktorý už nebude viazaný na vedecko-pedagogické tituly, aj podporu rozširovania profesijne orientovaných bakalárskych programov.