Inštitút pre dopravu a hospodárstvo nesúhlasí s aktivitami ministerstva dopravy pri hľadaní riešenia pre nefunkčný systém automatickej kontroly elektronických diaľničných známok. Zásadne odmieta zvažovaný generálny pardon na pokuty za nezaplatenie poplatkov, ktoré len zlegalizujú dnešný stav a pomôžu neplatičom. Ministerstvo by malo oddeliť spájanie nefunkčnosti systému kontroly od vymáhania pokút.
Predražené zákazky sa majú týkať obstarávaní NDS na stavebno-technický dozor k stavbám diaľnic počas obdobia druhej vlády Roberta Fica a podozrení, že firmy v tendri vytvorili kartel.
V zozname osôb, voči ktorým by podľa poslanca Miroslava Beblavého mali ministri vyvodiť osobnú zodpovednosť, sú aj traja vrcholní predstavitelia Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia a piati najvyšší zástupcovia Národnej diaľničnej spoločnosti.
Úsek rýchlostnej cesty R2 Ruskovce – Pravotice v polovičnom profile by mal začať slúžiť motoristom v septembri a R2 Zvolen, východ – Pstruša v novembri.
Pôvodne plánované obojstranné kolektory, ktoré mali v rámci výstavby križovatky Triblavina napojiť susedné obce na diaľnicu D1, sa už nemajú stavať a diaľnica má byť rozšírená namiesto šiestich až na osem pruhov.
Motoristi budú môcť využívať nové elektronické diaľničné známky pre autá do 3,5 tony od začiatku budúceho roka namiesto súčasných papierových nálepiek.
Baníci razili rúru tunela Poľana na stavbe diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité pätnásť mesiacov zo západnej strany na východ, najskôr jednostranne a neskôr obojstranne.
Skúšobná prevádzka služby výberu a evidencie úhrady diaľničných známok, ich predpredaj a úvodná informačná kampaň by sa podľa časového harmonogramu mali začať po štyroch mesiacoch od účinnosti zmluvy, teda začiatkom januára budúceho roka.
Diaľničiari budú tieto projekty financovať s využitím peňazí Európskej únie z Operačného programu Doprava 2007 – 2013 a Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020. Záujemcovia môžu požiadať o účasť v súťažiach na stavebnotechnický dozor na úsekoch D1 a D3 do 12. augusta.
Alojz Hlina upozorňuje, že namiesto dvoch dielov zvodidiel, vrchného a spodného, aké sa osádzali na diaľniciach doteraz, na nových zvodidlách spodný diel chýba.
Národná diaľničná spoločnosť má záujem, aby v súťažiach na výstavbu diaľnic súperili zodpovednejšie ponuky než doteraz. Rozhodla sa preto zaviesť nástroj bankovej platobnej záruky.