Veľké firmy začali bojkotovať reklamu na Facebooku, začala sa kampaň Stop Hate for Profit

Do júlovej kampane za zrušenie inzercie na sociálnej sieti Facebook sa už stihli zapojiť aj veľké značky ako Ford, Adidas či Coca-Cola.
Facebook
Foto: ilustračné, SITA/AP.

V stredu 1.júla sa začína kampaň Stop Hate for Profit, ktorej organizátori vyzvali firmy, aby počas júla neinzerovali na sociálnej sieti Facebook. „Žiadame všetky podniky, aby v súlade s našimi najhlbšími americkými hodnotami slobody, rovnosti a spravodlivosti v júli neinzerovali na Facebooku,“ vyhlásili.

Podľa kritikov spoločnosť nerobí dostatočné kroky na odstránenie nenávistných prejavov. „Pošlime Facebooku silný odkaz: vaše zisky nikdy nebudú stáť za podporu nenávisti, bigotnosti, rasizmu, antisemitizmu a násilia,“ napísali na webstránke www.stophateforprofit.org.

Do kampane sa už zapojili stovky firiem z celého sveta, medzi nimi aj veľké značky ako napríklad Ford, Adidas, HP, Coca Cola, Mars, Unilever, Starbucks, Aviva či Intercontinental Hotels Group. Množstvo firiem zrušilo reklamu aj na iných sociálnych sieťach.

„Naše systémy v súčasnosti automaticky odstraňujú 90 % a vyhľadajú 90 % prejavov nenávisti. Nie je to dokonalé, no je to oveľa viac oproti 23 % spred dvoch rokov. Ak bude nenávisť vo svete, bude aj na Facebooku,“ uviedol zástupca Facebooku Steve Hatch pre BBC Radio 4 a dodal, že robia, čo môžu a pokúsia sa robiť ešte viac.

Firmy a inštitúcie: AdidasCoca ColaFacebookFord

Odporúčané