V stredu 1.júla sa začína kampaň Stop Hate for Profit, ktorej organizátori vyzvali firmy, aby počas júla neinzerovali na sociálnej sieti Facebook. „Žiadame všetky podniky, aby v súlade s našimi najhlbšími americkými hodnotami slobody, rovnosti a spravodlivosti v júli neinzerovali na Facebooku,“ vyhlásili.
Podľa kritikov spoločnosť nerobí dostatočné kroky na odstránenie nenávistných prejavov. „Pošlime Facebooku silný odkaz: vaše zisky nikdy nebudú stáť za podporu nenávisti, bigotnosti, rasizmu, antisemitizmu a násilia,“ napísali na webstránke www.stophateforprofit.org.
Facebook sprísňuje svoju politiku, začne označovať potenciálne škodlivé príspevky
Do kampane sa už zapojili stovky firiem z celého sveta, medzi nimi aj veľké značky ako napríklad Ford, Adidas, HP, Coca Cola, Mars, Unilever, Starbucks, Aviva či Intercontinental Hotels Group. Množstvo firiem zrušilo reklamu aj na iných sociálnych sieťach.
„Naše systémy v súčasnosti automaticky odstraňujú 90 % a vyhľadajú 90 % prejavov nenávisti. Nie je to dokonalé, no je to oveľa viac oproti 23 % spred dvoch rokov. Ak bude nenávisť vo svete, bude aj na Facebooku,“ uviedol zástupca Facebooku Steve Hatch pre BBC Radio 4 a dodal, že robia, čo môžu a pokúsia sa robiť ešte viac.