AKTUALIZOVANÉ: Trnavské mýto sa bude prerábať, Istropolis nesmie skončiť ako PKO

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať

AKTUALIZOVANÉ (11.7. 2019) o vyjadrenie mestskej časti Nové Mesto.

Trnavské mýto je jedným z najdôležitejších dopravných uzlov v hlavnom meste. Idú z neho spoje Mestskej hromadnej dopravy (MHD) na všetky smery vrátane letiska či Hlavnej stanice.

Tento dopravný uzol neďaleko centra však pôsobí ako rozbitá betónová plocha, kde obyvatelia ťažko nájdu kúsok chládku, lavičku či stojan na bicykel. Taktiež sa tu človek bez auta poriadne nachodí – frekventovaný krátky trojmetrový úsek od Tržnice k zastávke električiek musia chodci obchádzať stovky metrov dlhou okľukou cez podchod.

STARÉ PROBLÉMY EŠTE POTRVAJÚ

Ako informoval hovorca kancelária primátora Peter Bubla, betónové zábrany, ktoré chodcom bránia v ceste k električkovým zastávkam majú byť údajne v najbližších dňoch odstránené. Prechod pre chodcov tu ale opäť nevznikne, „kvôli rozhľadovým pomerom“. Chodcom teda neostáva nič iné ako chodiť zdĺhavou okľukou alebo prebiehať cez cestu ako doteraz.

Dobrá správa pre cyklistov: „Tento rok by malo pribudnúť cca 100 cyklostojanov pri verejných inštitúciách a obchodoch v rámci celej Bratislavy, konkrétne aj pred Tržnicou a pred Istropolisom na Trnavskom mýte,“ uviedol Bubla.

ISTROPOLIS NESMIE SKONČIŤ AKO PKO

Ako sa vyjadril hovorca mestskej časti Nové Mesto Marek Tettinger, budova Istropolisu nespĺňa požiadavky modernej doby, ľudí a mesta. „Istropolis sa však musí riešiť tak, aby projekt využil unikátnosť miesta a zachoval funkciu spoločensko-kultúrneho stánku, pretože Istropolis nesmie skončiť ako PKO,“ hovorí.

Developérska spoločnosť Immocap Group považuje územie Trnavského mýta spolu s Istropolisom a jeho okolím, považujeme za jeden z kľúčových dopravných a spoločenských priestorov v Bratislave, ktoré sú momentálne neudržiavané, ale zároveň sú veľkou príležitosťou na zlepšenie verejného života nielen pre obyvateľov v susedných štvrtiach, ale aj v celom meste. Gabriela Patkolová PR manažérka spoločnosti Immocap Group potvrdila, že súčasťou plánov je aj oživenie železničnej stanice Filiálka.

Projekt revitalizácie Trnavského mýta sa zatiaľ nachádza v prípravnom procese. „Po nedávnych komunálnych voľbách pokračujeme v prípravách a intenzívnom dialógu s novým vedením mesta a našou prioritou je ďalej postupovať v súlade s ich predstavami a smerovaním,“ dodáva.

REKONŠTRUOVAŤ SA BUDE AJ TRŽNICA

Tržnica patrí mestu Bratislava, ktoré ju v roku 1993 zverilo trom mestským častiam: Novému Mestu, Rači a Vajnorom. O jej správu sa však výlučne stará Nové Mesto, respektíve jeho EKO-podnik.

Bola vymenovaná pracovná skupina za účelom prípravy verejného obstarávania – súťaže návrhov pre urbanisticko-architektonické riešenie územia Tržnice. Úlohou tejto skupiny je príprava podkladov (analýza územia), príprava znenia súťažných podmienok, v ktorých bude okrem iného stanovený hlavný cieľ ideovej urbanisticko-architektonickej súťaže na riešenie lokality Tržnice na Trnavskom mýte.

Jednou z podmienok súťaže bude zachovanie existujúceho funkčného využitia územia. „Tržnica dopláca na to, že v minulých desaťročiach sa do jej rekonštrukcie a údržby neinvestovalo. Preto sme sa pred časom rozhodli, že všetok zisk z prevádzky Tržnice použijeme na jej rekonštrukciu. Napríklad na nákup novej klimatizačnej jednotky boli použité aj peniaze, ktoré sa odkladajú do rezervného fondu. V uplynulých rokoch aj vďaka tomu v Tržnici osadili nový výťah, vymenili staré svietidlá, nahradili nefunkčné inštalácie, elektrické rozvody a boli vykonané ďalšie rekonštrukčné práce,“ vysvetľuje Tettinger.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať