BRATISLAVA 13. marca (WBN/PR) – Tržby spoločnosti Henkel vo fiškálnom roku 2011 dosiahli 15,605 mld. EUR, čo predstavuje nárast 3,4 percenta oproti predchádzajúcemu roku. Organicky tržby vzrástli o 5,9 percent. Upravený prevádzkový zisk vzrástol o 9 percent a predstavuje 2,029 mld. EUR. Upravená EBIT marža vzrástla o 0,7 percentuálnych bodov na 13 percent. Upravený zisk na prioritnú akciu (EPS) vzrástol o 11,3 percenta a predstavuje 3,14 EUR. Podiel trhov s potenciálom rastu vzrástol na dvojciferné čísla (organicky tržby stúpli o 10,8 percent). Navrhované dividendy stúpli o 11,1 percenta na 0,80 EUR. Ciele na rok 2012 ostávajú nemenné.
Spoločnosť Henkel Slovensko, ako súčasť Henkel Central Eastern Europe, dosiahla v roku 2011 na domácom trhu obrat vo výške 79,2 milióna EUR, čo predstavuje medziročný nárast o 2,4 %. Na celkovom obrate spoločnosti v roku 2011 sa podieľali všetky 3 divízie spoločnosti: Pracie a čistiace prostriedky, Telová a vlasová kozmetika a Lepidlá a technológie. Ku koncu roka 2011 spoločnosť Henkel Slovensko zamestnávala 661 pracovníkov.
„Rok 2011 bol pre spoločnosť Henkel vynikajúci. Aj napriek nestabilnému ekonomickému prostrediu sme naplnili naše ambiciózne ciele, niektoré z nich sme splnili dokonca nad očakávania. Tržby a zisky sú vyššie než kedykoľvek predtým,“ povedal Kasper Rorsted, predseda predstavenstva spoločnosti. „Hlavným faktorom bolo rozširovanie našej pozície na trhoch s potenciálom rastu, kde sme opäť zaregistrovali nárast v dvojciferných číslach. V roku 2011 sme urobili významný pokrok a zaistili tak silnú platformu pre budúcnosť spoločnosti Henkel. Vďaka týmto výrazným výsledkom sme na dobrej ceste k splneniu našich finančných cieľov na rok 2012, ktoré sme si stanovili v roku 2008.“
O vyhliadkach na fiškálny rok 2012 Kasper Rorsted hovorí: „Ekonomické podmienky sú stále náročnejšie a viac premenlivejšie než v minulosti. Preto budeme aj naďalej rýchlo a rozhodne reagovať na zmeny na trhoch a budeme pokračovať v transformačných procesoch v našej spoločnosti. Veríme, že v roku 2012 budeme opäť rýchlejšie rásť ako naše trhy a očakávame organický nárast od 3 do 5 percent. Predpokladáme, že náš upravený EBIT margin vzrastie na približne 14 percent a upravený zisk za prioritnú akciu stúpne o 10 percent.“
Vo fiškálom roku 2011 dosiahla spoločnosť Henkel tržby vo výške 15,605 mld. EUR, čo predstavuje nárast o 3,4 percenta oproti predchádzajúcemu roku. Organické tržby, po očistení vplyvu kurzových rozdielov, akvizícii a divestmentov, stúpli o 5,9 percenta oproti predchádzajúcemu roku. Po očistení o jednorazové zisky a náklady na reštrukturalizáciu upravený prevádzkový zisk stúpol o 9,0 percenta z 1,862 mld. EUR na 2,029 mld. EUR. Prevádzkový zisk (EBIT) sa zvýšil o 7,8 percenta na 1,857 mld. EUR. Na tomto výsledku sa podieľali všetky tri divízie. EBIT marža výrazne stúpla z 11,4 percenta na 11,9 percenta, pričom EBIT marža po upravení vzrástla o 0,7 percentuálnych bodov, z 12,3 percenta na 13 percenta. Upravený čistý zisk po odpočítaní neovládaných podielov vzrástol v porovnaní s rokom 2010 o 11,4 percenta, z 1,217 mld. EUR na 1,356 mld. EUR. Čistý zisk za rok 2011 stúpol z 1,143 mld. EUR na 1,283 mld. EUR. Po odpočítaní neovládaných podielov vo výške 30 mil. EUR bol čistý zisk 1,253 mld. EUR. Upravený zisk na prioritnú akciu (EPS) sa zvýšil o 11,3 percenta, z 2,82 EUR na 3,14 EUR. Predstavenstvo spoločnosti, Dozorná rada a Rada akcionárov na výročnom valnom zhromaždení navrhne schváliť výrazne vyššie dividendy na výšku 0,80 EUR za prioritnú akciu a 0,78 EUR za kmeňovú akciu.
Vývoj v jednotlivých divíziách
Tržby divízie Pracie a čistiace prostriedky za rok 2011 predstavujú 4,304 mld. EUR. Organicky tržby vzrástli o 2,9 percenta oproti roku 2010. Upravený prevádzkový zisk vzrástol o 1,4 percenta na 570 miliónov EUR.
Za rok 2011 zaznamenala divízia Telová a vlasová kozmetika pokračujúci vynikajúci vývoj tržieb, ktoré organicky vzrástli o 5,4 percenta. Tržby divízie vzrástli o 4 percenta, takže predstavujú 3,399 mld. EUR. Upravený prevádzkový zisk vzrástol o 10,5 percenta a predstavuje 482 miliónov EUR.
Tržby divízie Lepidlá a technológie pokračujú v raste – vzrástli o 6 percenta a dosiahli rekordných 7,746 mld. EUR. Organicky tržby vzrástli o 8,3 percenta. Upravený prevádzkový zisk predstavuje 1,075 miliónov EUR.
Prognóza tržieb a zisku na rok 2012
Spoločnosť Henkel je presvedčená, že opätovne predstihne pre ňu relevantné trhy s očakávaným organickým nárastom od 3 do 5 percent. Tiež je presvedčená o pokračovaní rastu na trhoch spotrebného tovaru. Henkel zaviedol množstvo opatrení, ktoré mali pozitívny dopad na jeho štruktúru nákladov. Aj na rok 2012 plánuje spoločnosť naďalej prispôsobovať svoju štruktúru a postupy neustále sa meniacim trhovým podmienkam, čím chce pokračovať v záväzku dodržiavať striktnú nákladovú disciplínu. Všetky tieto faktory, v spojení s očakávaným nárastom tržieb, pozitívne ovplyvnia vývoj ziskov. Pri prihliadnutí na výsledky v roku 2011 očakáva Henkel nárast približne na 14 percent (2011: 13 percent) pre upravenú EBIT maržu a zlepšenie upraveného zisku na prioritnú akciu o viac ako 10 percent.
Henkel Slovensko
Spoločnosť Henkel Slovensko, ako súčasť Henkel Central Eastern Europe, dosiahla v roku 2011 na domácom trhu obrat vo výške 79,2 milióna EUR, čo predstavuje medziročný nárast o 2,4 %. Na celkovom obrate spoločnosti sa v roku 2011 podieľali všetky 3 divízie spoločnosti: Pracie a čistiace prostriedky, Telová a vlasová kozmetika a Lepidlá a technológie. Ku koncu roka 2011 spoločnosť Henkel Slovensko zamestnávala 661 pracovníkov.
„Rok 2011 bol pre Henkel Slovensko ďalším úspešným rokom, zaznamenali sme obrat vo výške 79,2 milióna EUR. Všetky tri divízie sa podieľali na tomto výbornom výsledku, pričom divízia Lepidlá a technológie zaznamenala najvýznamnejší nárast 4% oproti roku 2010. Pod výborné výsledky sa podpísalo uvedenie na trh celého radu nových, inovatívnych výrobkov, ako aj fakt, že vo svojich segmentoch zaujíma väčšina našich produktov popredné miesta na slovenskom trhu. Významným úspechom roku 2011 bolo aj to, že v rámci Centra zdieľaných služieb sa podarilo úspešne presunúť nové procesy riadenia ľudských zdrojov, administratívy v oblasti výskumu a vývoja a marketingu. Aj vďaka tomu je Henkel Slovensko stále významnejším zamestnávateľom. Zaznamenali sme nárast počtu zamestnancov o takmer 40% a Henkel Slovensko má naďalej vysoký záujem dať šancu talentovaným ľuďom so znalosťou cudzích jazykov, ktorí sú otvorení novým skúsenostiam, hľadajú nové nápady pre inovatívne značky a moderné technológie,“ povedal Mag. Rudolf Steger, prezident spoločnosti Henkel Slovensko.
Obchodné úspechy umožnili spoločnosti Henkel Slovensko významne sa angažovať aj v sociálnej a charitatívnej oblasti. Doteraz spoločnosť zrealizovala charitatívne projekty za viac ako 250 000 EUR. V rámci iniciatívy Henkel Smile realizuje Henkel na Slovensku Detské projekty, čím pomáha znevýhodneným deťom a zároveň sa tým snaží zvyšovať povedomie verejnosti o ľuďoch, ktorí si svoj osud nevybrali, no musia s ním žiť. Osobitnou súčasťou spoločenskej angažovanosti spoločnosti Henkel Slovensko je umelecký projekt „Henkel Slovensko Slovensku“, v rámci ktorého sa širokej verejnosti predstavujú známe osobnosti zo sveta umenia, ktoré sa preslávili v zahraničí a ktorých rodné korene siahajú na Slovensko. V roku 2011 sa konal už 12. ročník tohto významného projektu, ktorý predstavil veľkého hráča na svetovej umeleckej scéne, maliara Ladislava Gudernu.
Spoločnosť Henkel so svojimi vedúcimi značkami a technológiami celosvetovo pôsobí v troch oblastiach podnikania: Starostlivosť o domácnosť, Starostlivosť o telo a Adhesive Technologies (Lepidlá Technológie). Spoločnosť, založená v roku 1876, so svojimi známymi značkami Persil, Schwarzkopf a Loctite globálne zastáva vedúce postavenie na trhu tak v spotrebiteľských ako aj priemyselných odvetviach. Henkel zamestnáva okolo 48 000 pracovníkov a v roku 2011 dosiahol tržby vo výške 15,605 mld. EUR a upravený prevádzkový zisk vo výške 2,029 mld. EUR. Prioritné akcie Henkel sú evidované v indexe DAX a Henkel sa radí medzi 500 obratovo najsilnejší spoločností sveta (Fortune Global 500). Spoločnosť Henkel Slovensko, ako súčasť Henkel Central Eastern Europe, dosiahla v roku 2011 na domácom trhu obrat vo výške 79,2 milióna EUR. Ku koncu roka 2011 spoločnosť zamestnávala 661 pracovníkov.