BRATISLAVA 29. júna (WBN/PR) – Prísť na podnikateľský nápad, ktorý by uspel v silnej konkurencii na trhu a pritom sa starať nielen o seba, ale aj svojich zamestnancov či iných ľudí, ktorí to potrebujú, je počin, ktorý si zaslúži ocenenie nielen preto, že podnikateľské podmienky na Slovensku nie sú práve ružové. Pre podnikateľov, ktorým v ich aktivitách nechýba okrem logiky ani srdce, je určená súťaž DOBRÝ PODNIKATEĽ.
Rozbehnúť biznis na Slovensku nie je jednoduché. Okrem silnej konkurencie vo väčšine oblastí komplikuje podnikateľom situáciu vysoká miera byrokracie, výrazné daňové zaťaženie a nízka dostupnosť kapitálu. Napriek tomu sú stále ľudia, ktorí sa do podnikania púšťajú a ktorí pritom hľadia aj na blaho zamestnancov alebo úplne cudzích ľudí. Robia to z presvedčenia a z dobrého srdca, pretože zo strany štátu za to nemajú žiadne výhody, úľavy alebo pomoc.
„Bohužiaľ, podnikateľské prostredie na Slovensku sa nezlepšuje, skôr naopak. V porovnaní s okolitými štátmi sme na chvoste a nie je veľa vecí, ktoré sa dajú hodnotiť pozitívne, ak keď nejaké drobnosti, napríklad určité obdobie, za ktoré sú začínajúci podnikatelia oslobodení od poplatkov, sa nájdu,“ hovorí Juraj Lalík, člen predstavenstva Slovenskej živnostenskej komory, ktorá spolu s METRO súťaž Dobrý podnikateľ organizuje.
„V ostatných rokoch štát podnikateľom vo všeobecnosti skôr život komplikuje a zlepšenia podnikateľského prostredia sú iba drobné,“ myslí si aj Ján Solík zo Združenia mladých podnikateľov Slovenska. „Podľa prieskumov nášho združenia začínali dve tretiny podnikateľov v roku 2011 s kapitálom nižším ako 5 000 €, no keď zrátame finančných dopad všetkých opatrení zameraných na boj proti daňovým podvodom, zistíme, že dnes táto suma často nestačí ani na vykrytie nových povinností voči štátu.“
O to dôležitejšie sú aktivity zamerané na vyhľadávanie a podporu takých mladých podnikateľov, ktorí prekážky zo strany štátu zvládajú prekonávať, podnikajú poctivo a a navyše pomáhajú druhým. A zdá sa, že takýto prístup sa mení na konkurenčnú výhodu. „Podľa nedávno zverejneného prieskumu rastie skupina zákazníkov a obchodných partnerov, ktorí vnímajú, či firmy podnikajú poctivo a transparentne aj to, ako sa starajú o svojich zamestnancov a zvyšuje to ich kredit,“ myslí si J. Solík zo ZMPS.
Ak sa považujete za dobrého podnikateľa, alebo takého poznáte, ešte stále ho môžete prihlásiť do aktuálneho ročníka súťaže Dobrý podnikateľ, pretože termín podávania prihlášok je predĺžený. Doprajte tak sebe, alebo inému, ktorý si to zaslúži, výhru honorovanú sumou 5 000 € a veľkým mediálnym priestorom. Nominovaný môže byť každý bezúhonný podnikateľ zamestnávajúci jedného až tridsiatich ľudí, ktorý na Slovensku pôsobí aspoň dva roky. Podrobnosti o súťaži a prihlášku nájdete na www.dobrypodnikatel.sk.
Na tejto stránke môžete navyše svojím hlasom rozhodnúť o tom, kto si ocenenie a pomocnú ruku zaslúži. Z desiatich takto vybraných Dobrých podnikateľov následne porota vyberie toho najlepšieho za rok 2015.