Hospodárenie televízie Markíza sa zhoršilo

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Markíza
Foto: SITA

BRATISLAVA 27. októbra (WEBNOVINY) – Hospodárenie televízie Markíza sa naďalej prepadá hlbšie do červených čísiel. Vyplýva to z výsledkov spoločnosti Central European Media Enterprises (CME) za tretí štvrťrok tohto roka.

Podľa nich totiž CME v treťom kvartáli na Slovensku, kde je zastúpená cez prevádzkovateľa Markízy, a to spoločnosť Markíza – Slovakia, vykázala prevádzkovú stratu pred amortizáciou a odpismi v sume 3,8 mil. USD. V rovnakom období vlani predstavovala strata 2,3 mil. USD.

Za prvé tri štvrťroky tak prevádzková strata CME na slovenskom trhu vzrástla už takmer na 5 mil. USD, oproti zisku 8,3 mil. USD za rovnaké obdobie roka 2009. Výnosy Markízy v treťom kvartáli medziročne klesli o takmer 16 % na 16 mil. USD a za prvé tri štvrťroky o 12,8 % na 58,9 mil. USD.

Markíza sa tak významným spôsobom podieľala aj na štvrťročnej prevádzkovej strate skupiny CME ako celku, ktorá dosiahla 4,5 mil. USD. Spoločnosť to odôvodňuje stále slabým trhom reklamy. Prevádzková strata skupiny CME pred amortizáciou a odpismi za tretí štvrťrok je menšia v porovnaní s očakávaním analytikov oslovených v prieskume agentúry Reuters, ktorí predpovedali, že bude 5,8 mil. USD. Je však vyššia ako v rovnakom štvrťroku minulého roka, keď bola 2,5 mil. USD.

CME prevádzkuje televízne stanice v šiestich krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r.o. Podľa zverejnených informácií CME celková kúpna cena podielu bola 1,9 mld. Sk (63,07 mil. eur). CME informovala, že touto transakciou sa stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza – Slovakia, spol. s r.o., ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie TV Markíza