BRATISLAVA 30. októbra (WBN/PR) – Dátová platforma Te Weather Company hostuje štvrtú najpoužívanejšiu aplikáciu v Spojených štátoch amerických. Jej cloudové služby spracovávajú 26 miliárd žiadostí denne. IBM buduje novú jednotku Watson Iinternetu vecí so silnou cloudovou platformou pre rozvoj kognitívneho biznisu.
Armonk, Atlanta – 30. októbra 2015: Spoločnosť IBM oznámila, že uzavrela konečnú zmluvu o kúpe B2B divízie, mobilnej časti biznisu a webu The Weather Company, vrátane značky The Weather Company. Televízny kanál The Weather Channel nebude súčasťou akvizície, ale bude nakupovať dáta a analýzy o predpovedi počasia na základe licencie od spoločnosti IBM, na základe uzatvoreného dlhodobého kontraktu. Finančné podmienky transakcie neboli zverejnené.
Kombinácia technológií a know-how spoločností IBM a The Weather Company bude slúžiť ako základ novej IBM biznis jednotky Watson internetu vecí a jej cloudovej platformy. Plánovaná akvizícia umožní spojenie kognitívneho biznisu IBM, s analytickou platformou The Weather Company a jej cloudovou dátovou platformou, ktorej súčasťou je aj štvrtá najpoužívanejšia mobilná aplikácia v Spojených štátoach amerických, ktorá spracováva 26 miliárd požiadaviek o počasí od užívateľov denne.
Akvizícia zároveň výrazne rozšíri záber cloudových služieb spoločnosti IBM a The Weather Company umožní zlepšiť presnosť predpovede počasia. Vysoko sofistikované modely využívané pri tvorbe predpovede počasia budú čerpať údaje z vyše troch miliárd referenčných bodov, viac ako štyridsiatich miliónov mobilných telefónov a 50 tisíc letov denne. Vďaka tomu bude The Weather Company ponúkať viac ako piatim tisíckam zákazníkov v médiách, letectve, energetike, poisťovníctve a verejnom sektore širokú škálu produktov a služieb zameraných na dáta.
Prediktívne analýzy predpovede počasia spolu s ďalšími analýzami dát v reálnom čase následne umožnia napríklad leteckým spoločnostiam ušetriť milióny dolárov ročne lepšou optimalizáciou spotreby paliva, znížia meškania lietadiel, ako aj preťaženosť letísk.